ژاپن چگونه با اُوِرتوریسم مبارزه می‌کند؟

با رفع کامل محدودیت‌های سفر کرونایی و افزایش دوباره گردشگران ورودی به ژاپن، این کشور نگران صدمات ناشی از اورتوریسم است و از همین رو اقداماتی را برای مقابله با این معضل در نظر گرفته است.

به‌گزارش میراث آریا، ژاپن برای چهارمین ماه متوالی در سپتامبر پذیرای بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی بود. بر اساس آمارهای دولتی، گردشگران بین‌المللی به ژاپن بازگشته‌اند و تعداد بازدیدکنندگان تقریباً به سطح قبل از همه‌گیری کرونا رسیده است.

در حالی که این خبر خوبی برای صنعت گردشگری و بخش‌های مهمان‌نوازی این کشور است که تا پیش از این به سختی با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند، اعداد و ارقام کنونی بر افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند فشار می‌آورد و اُورتوریسم یا همان گردشگریِ بیش از حد و خارج از ظرفیت، به زندگی آنها صدمه می‌زند.

وزیر گردشگری ژاپن از اقدامات پیشگیرانه جدید برای مقابله با مشکلات اورتوریسم خبر داد. این طرح‌ها شامل تقویت سیستم‌های حمل و نقل در شهرهای بزرگ و تشویق بازدیدکنندگان به تنوع بخشیدن به مقاصد خود است.

بر اساس داده‌های سازمان ملی گردشگری ژاپن (JNTO)، ژاپن برای چهارمین ماه متوالی در ماه سپتامبر پذیرای بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی بود. این اعداد معادل کمی بیش از ۹۶ درصد از سطوحی است که در سال ۲۰۱۹ قبل از همه‌گیری منجر به محدودیت‌های سفر در سراسر جهان شد.

هجوم بازدیدکنندگان قبلا به مشکلاتی منجر شده است. در کوه فوجی، نگرانی‌ها در مورد آلودگی و ایمنی افزایش می‌یابد، زیرا ترافیک انسانی دامنه‌ها را مسدود می‌کرد.

ژاپن اقداماتی را برای مبارزه با اورتوریسم ارائه می‌کند. اکنون، مقامات ژاپنی طرح‌هایی را برای کاهش اثرات مشکل‌ساز گردشگری بیش از حد ارائه کرده‌اند.

یکی از اقدامات تقویت زیرساخت‌ها - به ویژه با گسترش ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی - برای مقابله بهتر با تعداد بازدیدکنندگان در شهرهای محبوب است. شرکت‌های تاکسیرانی در برخی از نقاط داغ و شلوغ با مشکل مواجه هستند. دولت امیدوار است مناطقی را که شاهد افزایش قابل توجه گردشگران در دوره‌های خاص هستند، مانند Niseko و Hokkaido در فصل اسکی، تقویت کند.

ژاپن برای مبارزه با توریسم بیش از حد، تصمیم د ارد کرایه اتوبوس را بالاتر ببرد. پیشنهاد دیگر ایجاد مسیرهای اتوبوس مستقیم از ایستگاه‌های کلیدی به مقاصد محبوب بازدیدکنندگان به طور خاص برای گردشگران است.

از طرف دیگر، مقامات افزایش قیمت کرایه‌ها را در شلوغ‌ترین زمان‌ها برای تشویق سفر در ساعات غیر اوج توصیه کرده‌اند. همچنین، گردشگران در ژاپن تشویق می شوند تا مناطق کمتر بازدید شده را کشف کنند تا به این ترتیب، از شلوغ‌تر شدن نقاط گردشگری مشهور کاسته شود.

وزارت گردشگری همچنین بر لزوم گسترش گردشگری ژاپن به دور از نقاط پرجمعیت مانند تویکو و کیوتو تاکید کرده است. این پیشنهاد بر اساس برنامه‌هایی است که اوایل سال جاری برای کمک به توسعه گردشگری در ۱۱ «مقصد مدل» از جمله ایسه شیما در استان میه و هوکایدو شرقی اعلام شد.

این طرح باعث می‌شود که مقامات به ترویج جاذبه‌های طبیعی و روستایی خود کمک کنند تا فشار وارده بر مقاصد محبوب را کاهش دهند.

به علاوه، شهرهای ژاپنی مالیات گردشگری جدیدی را دریافت خواهند  کرد. در اقدامی جداگانه، شهر هاتسوکایچی در غرب ژاپن در حال اجرای مالیات گردشگری جدید است. این شهر در استان هیروشیما، معبد ایتسوکوشیما با قدمت چندصدساله، یکی از میراث جهانی یونسکو ژاپن را در خود جای داده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha