مسابقه آشپزی غذاهای سنتی در حاشیه جشنواره هیوا اردبیل برگزار شد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از برگزاری مسابقه آشپزی غذاهای سنتی در حاشیه جشنواره هیوا خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، یحیی نجارقابل عصر روز جمعه 5 آبان ماه 1402 در حاشیه جشنواره هیوا که در شهر گیوی برگزار می‌شد، گفت: با توجه به اهمیت برندسازی میوه به در شهرستان کوثر در حاشیه چهارمین جشنواره هیوا مسابقه آشپزی غذاهای سنتی بر پایه میوه به با شرکت 14 نفر برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: این شرکت‌کنندگان با 14 غذای سنتی که عمدتا با محصول میوه بِه تولیدی در باغات شهرستان کوثر تهیه شده بود شرکت کرده و از سوی داوران حاضر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

او تاکید کرد: در نهایت نفرات برتر در دوره بخش غذا و دسر معرفی شدند که در بخش غذا صغری مداحی، پریسا عزیزی و شهناز عسگری به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و در بخش دسر مهتاب قلی‌پور، معصومه قلی‌پور و فریبا آرام رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

نجارقابل ادامه داد: همچنین در کنار برنامه‌های مختلفی که برای جشنواره هیوا تدارک دیده شده بود، مسابقه ورزشی تیراندازی با کمان سنتی نیز برگزار شد که در این رشته نسترن اصلان فعال، آریانا دستگیری و مونا نجفی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha