معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی همدان در نمایشگاه اکسپو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضوری پرقدرت دارد.

به گزارش میراث‌آریا  و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده، یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: استان همدان در این دوره از برگزاری نمایشگاه اکسپو طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده که در همین راستا ۲۵۰ محصول متنوع از ۵۰ شرکت امسال در نمایشگاه عرضه می‌شود.

او گفت: این اداره‌کل نیز در حوزه معرفی توانمندی‌های حوزه صادرات صنایع‌دستی و پتانسیل‌های گردشگری نقش پررنگی دارد.

محسن معصوم علیزاده گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو معرفی شده‌اند.

او گفت: در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری سفال لالجین و کشمش ملایر به عنوان دو زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی نیز به عنوان زنجیره توسعه استان در این نمایشگاه مطرح هستند.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha