بیش از ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۳ طرح گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت می‌شود

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از موافقت با پرداخت ۳۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای ۲۳ طرح گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در کمیته استانی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، کمیته استانی بررسی طرح های بند الف تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ روز یکشنبه۷ مهر۱۴۰۲ با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، سرپرست اداره کل امور اقتصاد و دارایی، مدیر کل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی در محل اداره کل اقتصاد و دارایی استان البرز برگزار شد.

رحیم خاکی در این زمینه اظهار کرد: از این ۲۳ طرح ۱۲ طرح مربوط به پروژه‌های صنایع دستی و ۱۱ طرح مربوط به پروژه‌های گردشگری متقاضی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ است.

مدیر کل میراث فرهنگی البرز حجم کل سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را ۲۴۳ میلیارد و دویست و هفتاد میلیون تومان، با اشتغالزایی ۵۲ نفر عنوان کرد و افزود: مجموع تسهیلات درخواستی این طرح‌ها ۳۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان است که به طور کامل مورد تایید قرار گرفت. 

او بیان کرد: ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تسهیل فعالیت در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی یکی از امور مورد پیگیری این اداره کل است که نیاز به همکاری سایر دستگاه های استانی و بانک های عامل دارد.

به گفته خاکی حمایت از بخش خصوصی همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل برای تکمیل زیرساخت های گردشگری، افزایش نرخ اشتغالزایی کارگاه‌های صنایع دستی و توسعه طرح های مرتبط با حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که نهایت تلاش برای تحقق این موضوعات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080700313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha