سرپرست جدید معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان منصوب شد

در مراسمی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان و طی حکمی از سوی او، سرپرست جدید معاونت میراث‌فرهنگی استان منصوب شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آیین تکریم و معارفه سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان، بعدازظهر هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۲ با حضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، معاونان او و جمعی از مسئولان اداره‌کل استان در اهواز برگزار شد.

در این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات غلام‌رضا سلمان‌پوردزفولی در دوران تصدی سرپرستی معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان، سیدمحسن حسینی با دریافت حکم به عنوان سرپرست جدید این معاونت معرفی شد.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این مراسم ضمن تشکر از تلاش‌های غلام‌رضا سلمان‌پور ابراز امیدواری کرد: باحضور حسینی در رأس معاونت میراث‌فرهنگی استان شاهد دگرگونی و پیشرفت‌های بیشتر در این حوزه باشیم.

ارسطوزاده با تأکید بر اهمیت حفاظت و ثبت آثار تاریخی افزود: در کنار این موضوع باید این نکته را نیز مدنظر قرار داد که مردم ذی‌حق هستن و باید آن‌ها را درک کرد و کار آن‌ها را، به‌ویژه در حوزه استعلاماتی که به حوزه معاونت میراث‌فرهنگی ارجاع می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن پیش‌برد.

او بیان کرد: توقعم این است که آقای حسینی بدون تعارف و اغماض، نظم و مدیریت را در حوزه معاونت میراث‌فرهنگی استان مستقر کند و تقسیم کار همراه با رصد را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در پایان بر دنبال کردن و به سرانجام رساندن طرح‌های بافت‌های تاریخی در سطح استان تأکید کرد.

در ادامه غلام‌رضا سلمان‌پور دزفولی سرپرست سابق معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان نیز ضمن ابراز خرسندی از خدمت در راستای تحقق اهداف سازمانی، با تشریح بخشی از عملکرد خود در دوره تصدی معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: از همان ابتدا که سمت سرپرستی این معاونت حساس را پذیرفتم سعی بر آن بود تا با انرژی زیاد موضوعات حوزه را پیگیری کنم و دراین مدت همه تلاشم این بود تا با یاری همکاران نقاط ضعف را برطرف کنیم.

سلمان‌پور ادامه داد: طی این مدت موفق شدیم طرح مطالعاتی سه شهر استان را تا مرحله تصویب پیش ببریم و این اتفاقی بود که بیش از پنج سال طول کشیده بود که ما موفق شدیم آن را سرانجام برسانیم.

او با بیان این‌که همه شاخص‌های حوزه معاونت میراث‌فرهنگی استان طی یک سال گذشته سیر صعودی داشته است، افزود: در موضوعات مربوط به بررسی استعلامات و حوزه حرائم مشکلات و پرونده‌های بازی وجود داشت اما تلاش کردیم تا در یک فضای تخصصی با حفظ منافع سازمانی کارها را دنبال و پیش ببریم.

سرپرست سابق معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که بسیاری از چالش‌ها عمری ۱۰ ساله داشتند، اما سعی کردیم این چالش‌ها را تا حد امکان برطرف کنیم.

سیدمحسن حسینی متولد ۱۳۴۸ و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد رشته باستان‌شناسی است. تدریس در گروه باستان‌شناسی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای شوشتر و ایذه، مسئول و معاون پژوهشی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، مسئول اداره میراث‌فرهنگی شوش در سال ۱۳۷۶، مدیر حراست اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، رئیس مرکز باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان، رئیس گروه حفظ و احیا بافت‌ها و بناهای تاریخی و باستانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خوزستان، مسئول هماهنگی و پیگیری امورات پایگاه‌های جهانی و ملی میراث‌فرهنگی خوزستان، مسئول کمیته پژوهشی نخستین جشنواره ملی فیلم مستند میراث نگاه، مسئول تعیین عرصه و حرایم آثار تاریخی، باستانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ و عضو شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بخشی از سوابق و مسئولیت‌های اجرایی و اداری سرپرست جدید معاونت میراث‌فرهنگی استان خوزستان است.

همچنین از جمله فعالیت‌های علمی و پژوهشی وی می‌توان به مسئول هیئت کاوش باستان‌شناسی به منظور تعیین عرصه و حریم محوطه‌های باستانی جندی‌شاپور دزفول، قلعه "داو و دختر" رامهرمز، تاق‌طویله ایذه و بردنشانده و سرمسجد مسجدسلیمان، مسئول هیئت کاوش باستان‌شناسی مشترک مسیر اجرای طرح متروی اهواز، مسئول هیئت بررسی شناسایی آثار باستانی شهرستان‌های ایذه و باغملک و نیز عضو هیئت کاوش باستان‌شناسی کاخ آپادانای شوش در سال ۱۳۷۵ اشاره کرد.

گفتنی است، غلامرضا سلمان‌پور دزفولی از چهارم مردادماه ۱۴۰۱ و به دنبال استعفای احمدرضا حسینی‌بروجنی، سرپرستی معاونت میراث‌فرهنگی استان خوزستان را برعهده گرفته بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080800405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha