اطلس رویداهای گردشگری کرمانشاه تدوین می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از تهیه اطلس رویدادهای گردشگری استان در حوزه‌های مختلف خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۱۱ آبانماه در جلسه برنامه‌ریزی برای تهیه تقویم گردشگری استان کرمانشاه که با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست، امور عشایری و شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برای تهیه اطلس جامع گردشگری استان باید بخشی از آن به تقویم رویدادهای گردشگری اختصاص یابد تا بتوان یک انسجام کلی در برنامه‌ریزی‌های کلان توسعه گردشگری به ویژه در حوزه تورهای وردی به استان ایجاد کرد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: تهیه تقویم رویدادهای گردشگری در استان یکی از ضروریات است که به سیاستی تبدیل شود که در هر حوزه تخصصی دستگاه‌ها متولی برپایی رویدادها شوند. 

او افزود: در این مسیر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و گروه‌های مردم نهاد برای توسعه و برگزاری این رویدادها یکی از عوامل اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانی گفت: با تدوین تقویم رویدادها و مشخص شدن دستگاه اجرایی و دستگاه‌های همکار هر جشنواره  که همه ملزم به اجرای آن باشند، می‌توان شاهد برگزاری رویدادهای با سطح کیفی بالا در استان بود. 

او با بیان اینکه این رویدادها در سامانه تقویم رویدادهای کشور ثبت و معرفی می‌شوند، تصریح کرد: این اتفاق می‌تواند مشوقی برای ورود تورهای گردشگری به استان باشد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: پس از تدوین تقویم رویدادهای گردشگری این برنامه پیشنهادی به سازمان مدیریت استان برای تامین اعتبار ارائه می‌شود. 

او اظهار کرد: امیدواریم با توجه به تاکید مدیریت ارشد استان بر اهمیت مقوله گردشگری و نگاه محوری به این حوزه، اعتبارات لازم برای برگزاری این رویدادها که در واقع موتور محرکه گردشگری استان هستند، با نظر مساعد تامین شود. 

فرمانی در خاتمه تصریح کرد: استان کرمانشاه از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه رویدادسازی برخوردار است و اگر در این حوزه حمایت جدی شکل بگیرد، کرمانشاه به یکی از مراکز مهم رویدادهای گردشگری در کشور تبدیل می‌شود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha