راه‌یابی ۴۵ اثر صنایع‌دستی مازندران به هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، گفت: ۴۵ اثر صنایع‌دستی مازندران به هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی که در استان گیلان برگزار می‌شود، راه یافت.

و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی مرحله استانی با اشاره به اینکه داوری مهر اصالت به صورت فراخوان شهرستانی، استانی و کشوری انجام می‌شود، اظهارکرد: بیش از ۷۰ اثر صنایع‌دستی توسط کارشناسان این حوزه بررسی شد که از این تعداد ۴۵ اثر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی حصیربافی، محصولات چرمی، مینای فلز، خراطی چوب، سفال و سرامیک و سوز دوزی به مرحله بعدی داوری که در استان گیلان برگزار می‌شود، انتخاب شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: در داوری آثار در نگاه اول، بروزرسانی روش‌ها و متدهای محصولات صنایع‌دستی و کیفیت و ارزیابی تخصصی آثار داوری می‌شود.

او با بیان اینکه مهر اصالت صنایع‌دستی هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود، تصریح کرد: میزبان این دوره داوری استان گیلان است که ۶ الی ۸ آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

ایزدی با اعلام اینکه در این دوره داوری بیش از ۷۰ محصول و پرونده از سطح استان شرکت کردند، افزود: باید دو سوم این محصولات پس از مرحله استانی برای مرحله کشوری انتخاب شوند.

او با توجه به میزبانی استان گیلان، خاطرنشان کرد: کارشناسان باید تمام ارزیابی‌ها را انجام دهند تا بتوانیم محصولات بیشتر با کیفیت قابل قبولی را در داوری که در استان گیلان برگزار می‌شود، ارائه کنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران یکی از دغدغه‌های صنایع‌دستی بسته‌بندی عنوان کرد و گفت: بسته‌بندی محصولات امتیاز خوبی در بحث کارشناسی دارد که باید مورد توجه صنعتگران قرار گیرد.

ایزدی به یکسری نواقص در تولیدات صنایع‌دستی که باید هنرمندان آن را رفع کنند، افزود: باید بسته‌بندی با کیفیت محصولات در دستورکار قرار گیرد.

او گفت: صادرات محصولات، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و بازارچه‌های دائمی باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha