شورای راهبردی منظر جهانی هورامان / اورامانات کرمانشاه تشکیل شد

شورای راهبردی پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان / اورامانات کرمانشاه تشکیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز پنجشنبه ۱۸ آبانماه اولین جلسه شورای راهبردی منظر جهانی هورامان / اورامانات با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمانشاه، مدیر پایگاه اورامانات کرمانشاه با اهدای احکام اعضای شورا در محل دفتر مدیرکل برگزار شد. 

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم با توجه به سوابق و تجارب اعضای شورای رابردی  منظر جهانی هورامان / اورامانان بتوان برای اعتلای استان و این منطقه که باعث مباهات ایت گام‌های مفیدی برداشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: افزایس تعاملات پایگاه جهانی هورامان / اورامانات بسیار ارزشمند است و باید با برنامه و کار مضاعف تلاش کنیم تا استان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

او در ادامه از اعضای شورای راهبردی  خواست تا ضمن تعریف پنل مدیریتی، سیاست‌گذاری‌ها و احصا موانع چالشها، نقش سایر ادارات، دستاوردها و برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت را در دستور کار قرار دهند.

فرمانی گفت: یکی از مهمترین فرصت‌های این پایگاه که می تواند تبدیل به اصلی‌ترین چالش نیز شود، موضوع تعیین ضوابط حریم این این منطقه جهانیاست.

او تصریح کرد: تعیین این ضوابط عملا آینده این منطقه جهانی را را رقم می‌زند و باید در اسرع وقت برای تعیین عرصه‌ و حریم و تعیین ضوابط و مقررات مربوطه اقدام عاجلانجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: این اقدام شاید نخستین و اصلی‌ترین گام پایگاه جهانی هورامان / اورامانات باشد زیرا که اکثر موضوعات مبتلا به پایگاه قطعا وابسته به این ضوابط است. 

او درخاتمه تاکید کرد: روابط متقابل روابط عمومی و مسئولین پایگاه‌ها باید هر چه بیشتر تقویت شوذ و فعالیت‌های این پایگاه‌ها برای اطلاع عموم بیشتر باز نشر شود. 

در ادامه جلسه سیف الله رنجبر مدیر پایگاه منظر جهانی هورامان / اورامانات کرمانشاه نیز ضمن خیرمقدم به اعضا، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین پایگاه و دانشگاه تهران در دست اقدام است که پیش نویس این تفاهم‌نامه آماده شده است.

مدیر پایگاه منظر جهانی هورامان / اورامانات کرمانشاه، افزود: اگر مفاد این تفاهم‌نامه توسط اعضا شورای راهبردی مورد تایید قرار گیرد، در اسرع وقت با حضور مسئولین گروه جغرافیای دانشگاه تهران این تفاهم‌نامه مبادله می‌شود. 

او در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد چند ساله پایگاه جهانی هورامان / اورامانات و همکاری‌های انجام شده قبلی با مجامع علمی و دانشگاهی این تفاهم نامه را در ادامه این روند دانست و گفت: با توجه به زمینه‌های مشترک دو طرف می‌توان از تجارب و منابع علمی دانشگاه استفاده بهینه کرد زیرا منطقه استعداد این را دارد که بیش از این‌ها فعالیت‌های علمی و فنی و فرهنگی در آن انجام شود. 

در این جلسه احکام اعضای شورای راهبردی منظر جهانی هورامان / اورامانات توسط مدیرکل اهدا شد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402081800968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha