اعتبار ۵ میلیارد تومانی اعتبار پایگاه جهانی هورامان / اورامانات کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای پایگاه جهانی هورامان/ اورامانات در سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه شورای راهبردی پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان/ اورامانات کرمانشاه اظهار کرد: امسال برای این پایگاه جهانی ۵ میلیارد تومان لحاظ شده است که در چند پروژه مختلف هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: تکمیل سامان‌دهی روستاهای قلاجی و کلاش و لولم، مرمت ساختمان بخشداری باینگان، نصب تابلو چنارهای ثبتی پاوه و تپه موسایی، مرمت مسجد ثبت شده شهرستان پاوه، مرمت گوردخمه و سامان‌دهی محوطه از جمله پروژه‌های پیشنهادی هستند.

او افزود: همچنین معرفی و مطالعه یک مسیر جدید گردشگری از جوانرود به سمت روستای قلاجی از جمله پیشنهادات مطرح شده جلسه شورای راهبردی بود.

فرمانی گفت: تکمیل بازارچه صنایع‌دستی روانسر، راه‌اندازی موزه باینگان،ادامه حفاظت و مرمت مساجد و حفاظت و مرمت بازار تاریخی نودشه از جمله پروژه‌های پیشنهادی برای سال آینده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: منظر جهانی هورامان/ اورامانات قطب گردشگری استان است که نیازمند حفاظت و توجه ویژه است.

او گفت: جلب مشارکت مردم محلی به عنوان صاحبان و بهره‌برداران اصلی منطقه یکی از نیازهای اساسی منطقه است که به آن توجه خواهد شد.

بیژن کلهرنیا، عادل سلیمانی، کیومرث خانی لعل‌آبادی، سیف الله رنجبر و هادی شریفی از جمله اعضای شورای راهبردی پایگاه جهانی هورامان/ اورامانات هستند که در جلسه حضور داشتند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha