روند احیا و مرمت بازار قدیمی همدان تسریع شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر تسریع روند احیا و مرمت بازار قدیمی همدان تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، حمید بادامی نجات روز پنجشنبه 18 آبان‌ماه در بازدید از روند عملیات اجرایی احیای بافت بازار همدان، بیان کرد: بخشی از اقدامات مرمت بازار قدیمی و تاریخی همدان، جداره سازی پیاده راه‌های بوعلی و اکباتان، حذف الحاقات ( تابلوها و سایه بان ها )، ساماندهی کابل‌ها و  انجام شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بحث ثبت جهانی هگمتانه در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: موضوع ثبت جهانی به موضوعات دیگری برای حفظ و تقویت بافت‌ها، بناها و آثار تاریخی کمک کرده است.

بادامی در خصوص احیای راسته بازار سمسارخانه گفت: این راسته یکی از قسمت های سنتی و زیبای بازار همدان است که اتمام عملیات اجرایی آن ۸ ماه پیش بینی شده است که حدود یک ماه از شروع عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار می‌گذرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه گذر فرهنگی و گردشگری از مسیر میدان باباطاهر تا خانه تاریخی پوستی‌زاده خواهد بود، اضافه کرد: عملیات اجرایی مسیر گردشگری در حال اجراست که این پروژه در جذب سرمایه‌گذاران گردشگری و متعاقب آن افزایش انگیزه مالکان برای حفظ و احیای خانه‌های واجد ارزش بسیار تاثیرگذار است.

بادامی‌نجات همچنین از مرمت و بازسازی بنای تاریخ و تمدن (خانه پوستی‌زاده) به همت سازمان عمران شهرداری خبر داد و افزود: این بنا سال‌های گذشته به همت مدیریت شهری تملک و مرمت شده و به عنوان یک مجموعه فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته است.

او اضافه کرد: سازمان عمران شهرداری همدان مجدداً بازسازی و مرمت بنای تاریخی پوستی‌زاده را شروع کرده و تلاش بر این است که این اثر تاریخی ارزشمند برای سال‌های آینده به عنوان هویتی از شهر همدان حفظ شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان تصریح کرد: کاربری جدیدی برای این بنای تاریخی تعریف شده است که در آینده مردم شهر بتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

بادامی‌نجات به تاکید اعضای شورای شهر بر احیای بافت‌های تاریخی و واجد ارزش سطح شهر اشاره کرد و گفت: آثار و بناهای بی‌نظیر و ارزشمندی در کهن شهر همدان وجود دارد که تکرار نشدنی هستند و مسئولیت هر کدام از ما در حوزه مدیریت شهری حفظ این بناهای واجد ارزش است.

او در پایان سخنانش اضافه کرد: تاکید ما بر افزایش نیروی کار متخصص برای سرعت بخشیدن به این فعالیت‌هاست که بتوانیم تا پایان دوره ششم شورا شاهد اقدامات قابل توجهی در حوزه گردشگری باشیم.                          

انتهای پیام/

کد خبر 1402082001018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha