ایجاد شهرک‌های صنایع‌دستی در برنامه هفتم کشور دیده شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ایجاد شهرک‌های تخصصی صنایع‌دستی در محدوده شهرها در  برنامه هفتم توسعه کشور با هدف حمایت از تولید کنندگان دیده شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، روح‌الله ایزدخواه در نشست با هنرمندان صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به مصوبه ایجاد شهرک‌های تخصصی صنایع‌دستی در برنامه هفتم توسعه در داخل محدوده‌های شهری گفت: تحقق تین امر می‌تواند مشکل عمده فعالان صنایع دستی را در زمینه مکان فعالیت مرتفع کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نزدیکی البرز به پایتخت و دسترسی به بازار عمده، قشر صنعتگر ماهر از سطح کشور با تنوع بالا و تولیدات فاخر در این استان گرد هم آمده‌اند.

ایزدخواه با اشاره به اینکه مزیت استان البرز در تولید صنایع‌دستی بالاست، اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده موجود در این استان تأمین مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب برای تولیدکنندگان است.

او ادامه داد: موضوع دیگر زمینه‌سازی حضور مستقیم صنعتگران صنایع دستی در بازار فروش به‌منظور فروش تولیدات با قیمت منطقی و سودآوری بالاست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین ایجاد زنجیره‌های تولید و خوشه‌های صنایع‌دستی به مرکزیت البرز در سطح کشور را از ظرفیت‌های صنایع‌دستی این استان عنوان کرد و گفت: تولید کنندگان صنایع‌دستی در البرز با دسترسی خوب به بازار فروش می‌توانند به شبکه تولید در استان‌ها متصل شده و زنجیره‌های تولید فرا استانی را تشکیل دهند.

ایزدخواه حضور زنجیره‌های تأمین نیاز در استان البرز را قابل توجه دانست و گفت: نمونه‌های موجود توانسته‌اند با ایجاد شبکه چند هزارنفری تولیدکنندگان، تعاونی‌های تأمین نیاز راه‌اندازی کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد که در اسرع وقت با تعامل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز و دیگر دستگاه‌ها از جمله شهرداری و شورای شهر، فضای مناسب برای ایجاد شهرک تخصصی صنایع‌دستی در داخل شهر تأمین شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha