انجمن خیرین روح تازه‌ای به کالبد میراث‌فرهنگی کشور می‌دمد/ از مردمی کردن امور پشیمان نمی‌شویم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در هر بخشی که کار را به مردم و نخبگان سپردیم نتیجه‌ای جز پیروزی نصیبمان نشد.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت‌وگو با میراث‌آریا در مورد راه‌اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، گفت: پیشنهاد تشکیل مجمع خیرین میراث‌فرهنگی را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ میراث‌فرهنگی ایران دانست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خبر خوش تاسیس انجمن‌ خیرین میراث‌فرهنگی، امید زیادی به نجات آثار فرهنگی به مردم داد. آثار تاریخی که در گوشه و کنار کشور پراکنده‌اند و از اعتبارت محدود سالیانه دولتی سهم ناچیزی به آن ها می‌رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طول سالیان گذشته در هر قسمتی یا هر بخشی کار را به دست مردم و گروه‌های نخبه سپردیم آثار مثبتی دیدیم و حتی می‌توان گفت از نتیجه عملکرد مدیران هم به مراتب بهتر بوده است. این حرکت وزارت میراث‌فرهنگی در سپردن امور به نخبگان دلسوز شایسته قدردانی است.

پور ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: این انجمن بی‌گمان می‌تواند با حضور و مشارکت خیرین و دلسوزان کشور و سیاست‌گذاری و تدابیر متناسب با مقتضیات گام‌های اثربخش ماندگاری در این راه خطیر بردارد و عمیقا کمک حال دولت در راه حفظ، پژوهش، مرمت و احیاء و ماندگاری و پایداری مواریث و گنجینه‌های تاریخی-فرهنگی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha