رونمایی از کتاب تاریخی آتش در میراث با حضور مهندس ضرغامی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از رونمایی کتاب اسناد تاریخی تحت عنوان "آتش در میراث" با حضور وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، هم‌زمان با افتتاح اولین هتل ۵ ستاره بخش خصوصی اصفهان توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از جلد دوم کتاب آثار تاریخی آسیب‌دیده اصفهان در ایام جنگ تحمیلی رونمایی شد.

کشور عراق در ایام جنگ تحمیلی علی‌رغم تمامی تعهداتش در کنوانسیون‌های بین‌المللی، آثار تاریخی اصفهان را در ایام جنگ شهرها آماج حملات هوایی و موشکی قرارداد.

جلد اول کتاب در سال ۱۴۰۱ بانام فیروزه‌های سرخ با همکاری این اداره‌کل و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به زیور طبع آراسته شد.

جلد دوم این کتاب حاوی اسناد و مدارک متقن در خصوص چگونگی بمباران این آثار توسط عراق تحت عنوان "آتش در میراث" پائیز امسال به زیور طبع آراسته‌شده که عصر امروز با حضور مهندس عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.

گفتنی است مهندس ضرغامی پس از افتتاح هتل ۵ ستاره چهارباغ اصفهان و آئین رونمایی از کتاب "آتش در میراث" و در بخش دوم سفرش، عازم شهرستان شاهین‌شهر و میمه در محور تاریخی و فرهنگی شمال شهر اصفهان شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090100062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha