سالامانکا میزبان اولین سمینار بین المللی UNWTO در مورد حقوق گردشگری

در ۳۰ نوامبر و ۱ دسامبر، اولین سمینار بین المللی حقوق گردشگری به طور مشترک توسط دانشگاه سالامانکا، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و دانشگاه سوربن برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، اولین سمینار بین‌المللی سازمان جهانی گردشگری در مورد حقوق گردشگری به میزبانی استان سالامانکای اسپانیا در نهم و یازدهم آذرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. در طول اولین نسخه از این سمینار، دوره دوساله از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون بین‌المللی حمایت از گردشگران (ICPT) تحلیل می‌شود. ICPT یک ابزار قانونی بی‌سابقه است که تحت رهبری UNWTO در طول همه‌گیری کرونا ایجاد شد.

از زمان آغاز به کار، این قانون به عنوان ابزاری کلیدی برای بازگرداندن اعتماد به سفرهای بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفته است. از یک سو، این قانون با ارائه چارچوبی امن برای مسافران و حمایت از حقوق آن‌ها به عنوان مصرف‌کننده، و از سوی دیگر، با ایجاد استانداردهایی برای مسافرت‌های بین‌المللی، اقدام و واکنش در بخش گردشگری در صورت بروز هر گونه شرایط اضطراری، به صنعت گردشگری کمک خواهد کرد. بنابراین، این قانون به‌عنوان ابزاری برای دولت‌ها، و همچنین فعالان دولتی و خصوصی حوزه گردشگری ارائه می‌شود که تا به امروز ۲۲ کشور در سراسر جهان به آن پایبند بوده‌اند.

این سمینار کارشناسان ملی و بین‌المللی را از دانشگاه‌ها، موسسات گردشگری بین‌المللی و سازمان ملل متحد گرد هم می‌آورد تا اصول و توصیه‌های کمک به گردشگران بین‌المللی را عمیقا بررسی کنند. در این رویداد بحث‌هایی در مورد حفاظت از مسافرانی که از خدمات گردشگری دیجیتال استفاده می‌کنند و مطالعات موردی از کشورهایی مانند اروگوئه که قبلا به این قانون پایبند بوده‌اند، ارائه خواهد شد.

سالامانکا میزبان اولین دوره سمینار است که قرار است رویدادی سالانه برای پیشبرد قانون گردشگری به عنوان حوزه‌ای باشد که اخیرا در حقوق بین‌الملل گنجانده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha