برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در حاشیه همایش تکریم از شبانان و گله‌داران عشایر استان اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در حاشیه دومین همایش ملی تکریم از شبانان و گله‌داران عشایر استان از غرفه‌های صنایع‌دستی بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، دومین همایش ملی تکریم از شبانان و گله‌داران عشایر استان اردبیل 10 آذرماه 1402 در شهر جعفرآباد بیله‌سوار برگزار شد که غرفه‌های صنایع‌دستی نیز در حاشیه این جشنواره توسط اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل دایر شده بود.

حسن محمدی ادیب ضمن حضور در این همایش و در بازدید از غرفه‌های صنایع‌دستی گفت: عشایر استان اردبیل با فرهنگ غنی و پشتوانه تاریخی خود همواره نقش مهمی در سرنوشت استان اردبیل و کشورمان داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل همچنین با تشکر از همکاری و مشارکت طوایف مختلف ایل شاهسون در برگزاری شایسته جشنواره بین المللی کوچ عشایر افزود: جاذبه‌های گردشگری عشایر پتانسیل مهمی برای جذب گردشگران کشورهای همسایه و رونق اقتصادی منطقه است.

او تاکید کرد: در حوزه صنایع‌دستی به ویژه در رشته بافته‌های داری مانند ورنی، گلیم و جاجیم عشایر استان اردبیل همیشه از تولیدکنندگان اصلی محصولات صنایع‌دستی بوده و سنت تولید صنایع‌دستی را در بین خود حفظ کرده‌اند.

محمدی ادیب ادامه داد: نمایشگاه‌ها و همایش‌ها فرصت خوبی برای عرضه و نمایش آثار هنرمندان صنایع‌دستی هستند و اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از فعالان حوزه صنایع‌دستی سراسر استان در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها و همچنین صدور پروانه فعالیت و پرداخت تسهیلات حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha