توسعه گردشگری نیازمند تعامل هدفمند با دانشگاه است

سرپرست دفتر مطالعات، آموزش و گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست تخصصی با جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون سیاست‌های کلان گردشگری، راهبردها و برنامه‌های اجرایی، تعامل هدفمند با دانشگاه را یکی از راهکارهای توسعه گردشگری کشور مطرح کرد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ابوطالب قاسمی در نشست تخصصی با جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران، متخصصان، صاحب‌نظران و اساتید مراکز آموزش عالی که در محل معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: سلسله نشست‌های معاونت گردشگری با جامعه دانشگاهی کشور به منظور آشنایی با ظرفیت‌های موجود بین وزارتخانه و دانشگاه و در راستای پیوند دو حوزه علم و اجرا از سوی این دفتر برنامه‌ریزی شده است. در همین راستا اولین نشست در دوره جدید با حضور معاون گردشگری کشور و جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

سرپرست دفتر مطالعات، آموزش و گردشگری با بیان اینکه نیازمند آشنایی با رویکردهای نوین جهانی در حوزه گردشگری هستیم، تاکید کرد: این مهم از طریق همکاری نزدیک و شناسایی فرصت‌های پژوهشی، مطالعاتی و دیدگاه‌های علمی در دانشگاه و همچنین ظرفیت‌های اجرایی در دستگاه‌های متولی محقق خواهد شد.

قاسمی افزود: امیدواریم با ایجاد کارگروه‌های تخصصی در سطح ستاد و استان متشکل از اساتید و دانشجویان خلاق و صاحب ایده‌های سازنده بتوانیم ساختارها و فرصت‌های معاونت به عنوان دستگاه اجرایی برای همکاری‌های مشترک را معرفی و زمینه‌های همکاری دانشگاه با صنعت گردشگری را تقویت کنیم.

او گفت: استفاده از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های معتبر و منطبق با استاندارهای جهانی علمی برای تقویت مطالعات و برنامه‌ریزی و به روزرسانی موضوعات و محتوای آموزشی و از سوی دیگر تسهیل ارتباط و دسترسی جامعه دانشگاهی با ساختار و تشکیلات اجرایی متولی توسعه گردشگری در کشور و آگاهی‌بخشی و معرفی فرصت‌های کسب و کار همراه با نمونه‌های موفق و اثرگذار گامی موثر در کوتاه کردن فاصله دانشگاه با صنعت گردشگری خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha