میراث جامعه تنها تاریخ و ابنیه‌های تاریخی نیستند/ «جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی» جهش تاریخی در فرهنگ و هویت کشور ایجاد می‌کند

پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات گفت: برگزاری جشنواره کار خوب و ارزشمندی است که می‌تواند یک جهش تاریخی در فرهنگ و هویت کشور ایجاد کند و باید قدردان آن بود.

پروفسور ساروخانی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا در خصوص اهمیت میراث فرهنگی جامعه اظهار کرد: به نظرم مهمترین میراث هر جامعه‌ای انسان‌ها هستند زیرا نیروی انسانی جامعه را می‌سازد و فردای جامعه را بیمه می‌کند و دموکراسی را معنا می‌دهد و هویت ملی را ارتقا می‌دهد.

او اضافه کرد: برگزاری این جشنواره کار زیبایی است که دست اندرکاران نسبت به آن اقدام کرده‌اند و برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده و هنرمندان فیلم و نمایش و کلاس کارگاهی دارند که همه آن‌ها تاثیرگذار است.

ساروخانی در خصوص بخش تجلیل از مفاخر جشنواره هم اظهار کرد: این که افرادی گوشه اتاق نشسته‌اند و کسی نیست به یادشان باشد و با برگزاری این برنامه‌ها انسان‌ها احساس بودن و هویت ملی می‌کند بسیار ارزشمند است.

پدر جامعه شناسی ارتباطات در ایران گفت: به اعتقاد من بنیادهای یک جامعه پایدار با همین سمینارها و جلسات و جشنواره‌ها تشکیل می‌شود و انسان‌ها احساس می‌کنند یک جامعه هوشیار و بیدار است و قدر فرزندان خود را می‌داند.

او افزود: این تجلیل مشخص می‌کند که بزرگان ما فراموش شده نیستند و فراموش نمی‌شوند و این حرکت ارزشمند است و به نظرم این جامعه با این رویکرد و تفکر شایسته تجلیل است که به ما توجه می‌کند و این جامعه بیدار، دانش‌پرور و وفادار است.

ساروخانی یادآور شد: برگزاری جشنواره کار خوب و ارزشمندی است که می‌تواند یک جهش تاریخی در فرهنگ و هویت کشور ایجاد کند و باید قدردان آن بود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه میراث‌فرهنگی را می‌توان حفظ و تقویت کرد؟ اظهار کرد: میراث‌فرهنگی را از جهات مختلف می‌توان تقویت کرد و همین هنرمندانی که از گوشه و کنار ایران برای شرکت در این جشنواره آثار فرهنگی تولید کرده‌اند در این جشنواره تشویق شدند و ثواب هم دارد.

ساروخانی گفت: به نظرم ادامه این کار بسیار مفید خواهد بود و باید تجربه افراد مختلف را جذب و منتقل کرد تا برای دیگران مورد استفاده قرار گیرد و همه اینها یک تجربه تاریخی است که می‌تواند انباشته شود و روز به روز موجب تقویت هویت فرهنگی کشور شود.

این چهره ماندگار اظهار کرد: ادامه این راه مهم است و باید تجربه‌ها را جمع کرد و با تجربه بیشتری ادامه مسیر داد و دانست هر کدام از این آثار یک تجربه تاریخی است که می‌تواند به همه ما کمک کند.

ساروخانی گفت: مردم ایران فهیم و با دانش و قدردان هستند و باید جامعه‌ای که بزرگان، مفاخر و هنرمندان خود را فراموش نمی‌کند را مورد تجلیل قرار داد و قدردان بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091300657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha