شهرستان برخوار گنجینه میراث‌فرهنگی محور شمال اصفهان است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از شهرستان برخوار به‌عنوان گنجینه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محور تاریخی شمال اصفهان یاد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، صبح امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه و با حضور حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فرماندار شهرستان برخوار و جمعی از مدیران اداره‌کل، آیین تکریم و معارفه مدیر جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان برخوار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این نشست گفت: بی‌تردید شهرستان‌های پیرامون شهر تاریخی اصفهان، نقش مهمی در توسعه گردشگری و ترویج صنایع‌دستی می‌توانند ایفا کنند، به‌نحوی‌که شهرستان برخوار که در محور تاریخی و گردشگری شمال شهر اصفهان واقع‌ شده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اقامت گردشگران به‌ویژه در فصولی که اصفهان مملو از گردشگر می‌شود ایفا می‌کند.

او افزود: شهرستان برخوار با توجه به پیشینه تاریخی ارزشمندی که دارد در وهله اول نیازمند حفاظت از مواریث ارزشمند تاریخی است و در وهله دیگر نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و در کنار آن تعریف رویدادهای فرهنگی متناسب بافرهنگ غنی این مردم به‌منظور توسعه گردشگری است.

محمدرضا قربانی فرماندار شهرستان برخوار نیز در این نشست گفت: شهرستان برخوار با پیشینه تاریخی چند هزارساله یکی از شهرستان‌های تاریخی در محور شمال شهر اصفهان است که به همت مردمش هویت تاریخی خود را تاکنون حفظ کرده است.

فرماندار شهرستان برخوار ادامه داد: بسیاری از شهرها و روستاهای منطقه برخوار همچنان هویت تاریخی خود را حفظ کرده‌اند، بی‌شک حفاظت از میراث‌فرهنگی این شهرستان در کنار ترویج صنایع‌دستی در پهنه شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به‌نحوی‌که امروز نیازمند حمایت ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هستیم.

در این نشست از زحمات نسرین غزنوی که در مدت ۶ سال به‌عنوان مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان برخوار فعالیت می کرد، قدردانی شد. همچنین حبیب حیدری از کارکنان اداره‌کل به‌عنوان سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091300676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha