مدیران نیشکر هفت‌تپه شیوه حفاظت از محوطه‌های باستانی را فرا گرفتند

به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش و پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه و همکاری روابط‌عمومی شکرت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، یک دوره آموزشی با موضوع حفاظت از محوطه‌های باستانی ویژه مدیران و معاونان این شرکت در هفت‌تپه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، این دوره آموزشی ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور علی بویری رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شوش، عاطفه رشنوئی مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه و جمعی از مدیران، معاونان و کارکنان شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه، در این‌باره با بیان این‌که نشست یادشده در راستای اهمیت حفاظت از منظر فرهنگی‌تاریخی (حرائم) میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه برگزار شد افزود: هدف از برپایی این دوره آموزشی، آشناسازی فراگیران با اهمیت حفاظت پیشگیرانه و آگاهی‌بخشی در این خصوص بود.

او تصریح کرد: طی این دوره، بازبینی نقشه‌های حریم و محوطه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه و نشانه‌گذاری نقاط غیرقابل حفاری و دخل و تصرف شرکت توسعه‌نیشکر هفت‌تپه و تعیین راهکارهای مؤثر در زمینه اجرای امور کشاورزی و صنعتی شرکت در این منطقه، با هم‌فکری مدیران میراث‌فرهنگی شوش و پایگاه جهانی چغازنبیل و نیز مدیران نیشکر انجام شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه عنوان کرد: معرفی مرزهای مشترک پایگاه چغازنبیل و هفت‌تپه با مزارع و واحدهای صنعتی نیشکر هفت‌تپه، گامی تأثیرگذار در راستای تعاملات و اشتراکات بیشتر صنعت و میراث‌فرهنگی خواهد بود.

در بخش نخست این دوره آموزشی، علی بویری‌منجی رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش و عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه درخصوص تاریخچه محوطه میراث‌جهانی شوش و چغازنبیل و هفت‌تپه صحبت‌هایی را ایراد کردند.

لازم به یادآوری است طی روزهای گذشته در نشستی که علی بویری‌منجی رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شوش با علیرضا دورباشی‌زاده مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه داشت، مدیرعامل این شرکت بر همکاری و تعامل با مجموعه میراث تأکید و هفت‌تپه را دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری دانست.

مدیران نیشکر هفت‌تپه شیوه حفاظت از محوطه‌های باستانی را فرا گرفتند

انتهای پیام/

کد خبر 1402092101169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha