شهر اوبود در اندونزی به قطب جهانی گردشگری غذا و خوراک پایدار بدل می‌شود

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) پروژه گردشگری خوراک را که قرار است شهر اوبود در اندونزی را به قطب جهانی گردشگری غذا و خوراک پایدار تبدیل کند، به پایان رسانده است. در چارچوب نشست سالانه هماهنگی ملی گردشگری اندونزی، گزارش نهایی پروژه به وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق، ساندیاگا اونو، و به دولت منطقه‌ای جیانیار ارائه شد.

به‌گزارش میراث آریا، پروژه توسعه محصول گردشگری خوراکUNWTO  در اوبود با همکاری وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق با هدف رشد گردشگری غذا به عنوان ستونی از میراث فرهنگی و خوراک‌شناسی و تقویت اقتصاد محلی، ایجاد شغل و توسعه پایدار و فراگیر تدوین شد. این پروژه در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، در طول شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد و در ابتدای سال جاری دوباره روی خط بازگشت. این پروژه به سه مرحله تقسیم شد:

فاز ۱: تجزیه و تحلیل و تشخیص: موجودی و ارزیابی منابع گردشگری خوراک، تجزیه و تحلیل شاخص‌های تقاضا، مطالعه بازار، موقعیت‌یابی آنلاین و تأثیرگذاران در گردشگری غذا

فاز ۲: طراحی فنی: انطباق توسعه تجربه گردشگری غذا در اوبود، از جمله مدل‌های حاکمیت، ارتباطات و موقعیت‌یابی

فاز ۳: توسعه طرح کسب و کار: تعریف شاخص‌هایی برای اندازه‌گیری تاثیر و نتایج پروژه، طراحی و قالب تجارب غذا، مدل کسب و کار و یک طرح ارتباطی برای بازارهای منبع کلیدی.

به عنوان بخشی از بازدید نهایی پروژه، وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی یک کارگاه آموزشی برای ذینفعان محلی از هر دو بخش دولتی و خصوصی در اوبود را میزبانی خواهد کرد تا در مورد نتایج پروژه بحث کنند. این کارگاه از شرکت‌کنندگانی از سازمان‌های مدیریت مقصد منطقه‌ای و محلی، و همچنین نمایندگان کسب‌وکارها و دانشگاه‌های مرتبط با غذا استقبال می‌کند تا درباره یک برنامه اقدام و راه‌های پیش رو برای تبدیل اوبود به یک مرکز جهانی برای تجارب خوراک‌شناسی پایدار و معتبر مبتنی بر جامعه بحث کنند. این کارگاه همچنین بر مراحل بعدی، مانند ایجاد یک باشگاه گردشگری غذا برای حمایت از یک مدل حکومت‌داری ساختاریافته، تمرکز خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha