مزیت اصلی لغو روادید، افزایش درآمد و اشتغالزایی است/ شروعی دوباره برای جذب گردشگران خارجی

عضو هیئت‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: لغو روادید با کشورها حتی به صورت یک‌طرفه می‌تواند به توسعه مناسبات تجاری، سیاسی، فرهنگی و گردشگری کمک کند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، در خصوص خبر لغو روادید یک‌طرفه با ۳۳ کشور دنیا، گفت: لغو روادید حتی به صورت یک‌طرفه می‌تواند در شرایط تحریمی تاثیرات مثبت اقتصادی برای کشورمان به همراه داشته باشد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لغو روادید در رفت‌وآمد تجار تاثیر زیادی خواهد داشت، اظهار کرد: در واقع این مهم می‌تواند به رونق و توسعه بازارچه‌ها نیز کمک شایانی کند تا شاهد تقویت اقتصاد در مرزها باشیم.

او ضمن بیان اینکه ایران دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است که با لغو روادید شاهد حضور گردشگران زیادی خواهیم بود، ادامه داد: در واقع باید اذعان کرد یکی از مزایای لغو روادید، افزایش درآمد کشورمان و اشتغالزایی است و این اتفاق اخیر را می‌توان شروعی دوباره برای جذب گردشگران خارجی دانست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون‌شک اقتصاد گردشگری مولفه‌ای است که اگر به آن توجه شود، می‌تواند بسیاری از نیازهای درآمدی کشورمان را محقق کند تا سرمایه انرژی و نفت برای نسل‌های آینده محفوظ بماند.

عضو هیئت‌رییسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لغو روادید با کشورها به توسعه مناسبات فرهنگی-اجتماعی نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092401312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha