فرصت حضور هنرمندان تهرانی در خانه خلاق و نوآوری صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: هر کار صنایع‌دستی یک داستانی دارد که ظرفیت تبدیل شدن به یک محتوا دیداری و شنیداری را دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، پرهام جانفشان در حاشیه بازدید از نمایشگاه «چهل‌تکه‌دوزی» که در کوشک هنر مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تهران تا ۳۰ آذرماه در حال برگزاری است، گفت: ما در استان تهران با همکاری ستاد صنایع‌فرهنگی و فناوری های نرم معاونت علمی ریاست جمهوری یک خانه خلاق و نوآوری گردشگری و صنایع‌دستی را در محل موزه فرش ایجاد کرده‌ایم که این خانه خلاق یک فرصت برای حضور و رشد ایده‌های خلاق صنایع‌دستی است و من از تمام افراد خلاق و نوآور برای حضور در برنامه‌های این مرکز دعوت می‌کنم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران افزود: اگر ما با بخش خلاق و نوآوری عجین نشویم، نمی‌توانیم در بخش تولید و فروش اثربخش باشیم، آنچه شما را در فضای مجازی و واقعی موفق می‌کند محتواسازی مناسب است.

جانفشان اظهار کرد: صنایع‌دستی استفاده از کمترین‌ها برای خلق بهترین‌هاست و امروز ما این موضوع را در هنر چهل‌تکه‌دوزی مشاهده می‌کنیم که چطور هنرمند با استفاده از تکه‌های پارچه چنین آثار ارزشمندی را تولید کرده است.

او افزود: چهل‌تکه‌دوزی یک هنر کاربردی دست است، ما امروز فقط به دنبال تولید آثار تزئینی و دکوری در صنایع‌دستی نیستیم و در کنار آن کارهای کاربردی هم می‌خواهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092401316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha