اسناد تاریخی نشان‌دهنده حقانیت فلسطینیان است/ مدارک تاریخی رسوا کننده صهیونیست‌ها

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی گفت: اسناد به نمایش درآمده در نمایشگاه «فلسطین اصیل، برگی دیگر از اسناد فلسطین»، دلیل دیگری بر حقانیت فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی است.

به گزارش میراث آریا، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در بازدید از نمایشگاه «فلسطین اصیل، برگی دیگر از اسناد فلسطین» که در هشتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپا شده است، گفت: این نمایشگاه که در آن ۶۰ تابلو از مجموعه تصاویر تاریخی همچون تمبر، سکه‌های ضرب شده، نقشه، کارت‌پستال و رویدادهای مربوط به فلسطین است، نشان از اصالت فلسطین دارد.

او افزود: آثاری متعلق به سال‌های ۱۹۰۵ تا پیش از ۱۹۴۸ میلادی که در دوره قیومیت انگلیس بر فلسطین و همچنین حکومت عثمانی‌هاست، دلیل بر حقانیت فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی است.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با دور شدن از سال‌های اشغال فلسطین و آمدن نسل‌های جدید، صهیونیست‌ها و تاریخ‌نگارانِ طرفدار آنها به مردم جهان چنین القا می‌کنند که پیش از تشکیل دولت اسرائیل، نام فلسطین وجود خارجی نداشته و مورد استفاده قرار نمی‌گرفته است، در صورتیکه اسناد تاریخی دروغ آن‌ها را نشان می‌دهد.

دارابی بیان کرد: در اوایل قرن بیستم میلادی، کارت پستال‌ها نوع جدیدی از رسانه‌ها بودند که در مکاتبات مردم جهان جایگاه ویژه‌ای یافتند. این کارت پستال‌ها به طور ویژه‌ای برای مراکز فرهنگی و تجارتخانه‌ها تهیه و ارسال می‌شدند که بعدها همین کارت پستال‌ها به عنوان سند هویت سرزمین فلسطین به حساب آمدند و به عنوان اسناد تصویری در سراسر جهان پراکنده شدند.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی گفت: برخی از این کارت پستال‌ها تصاویر بناها، پیشینه‌ شهرها، آداب و رسوم و فرهنگ مردم فلسطین را به تصویر کشیده‌اند. از دیگر اسناد و مدارک به نمایش درآمده سکه‌های ضرب شده در دوران قیمومیت و پاسپورت فلسطینی و همچنین نقشه‌های جغرافیایی است که تمامی این اسنادها دلیل بر حقانیت فلسطینیان در سرزمین‌ خودشان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092501351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha