رشد ۱۴ درصدی اقامت گردشگران در کردستان طی سال‌جاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از رشد ۱۴ درصدی اقامت گردشگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد در این‌باره گفت: خوشبختانه در ۹ ماهه گذشته سال‌جاری و با تلاش همه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان، فضای بسیار خوبی برای خدمات‌دهی به مهمانان و گردشگران ایجاد شد به‌طوری که از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر گردشگر وارد کردستان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه رضایتمندی مسافران و گردشگران در اولویت‌ قرار دارد، اظهار کرد: تردد و اقامت گردشگران در استان موجب رونق صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصاد منطقه می‌شود.

او در ادامه سخنانش افزود: با عنایت به دستور اکید مقام عالی وزارت با موضوع رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان، از ۴۴ مجموعه موجود، تعداد ۸ مجموعه در مرحله اول تجهیز و بهسازی شده است.

مهرزاد عنوان کرد: همچنین تعداد بیش از ۵۰ تابلوی راهنما نیز برای معرفی جاذبه‌های شاخص استان و اعلام مسافت تا سرویس بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی، توسط این اداره‌کل تهیه و با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نصب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: تشکیل اکیپ‌های نظارت و بازرسی تاسیسات، بهسازی موزه‌ها و سایت موزه‌های استان، برگزاری نوروزگاه‌ها با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، آماده سازی ۶ هزار تخت اقامتی برای ایام نوروز، ساماندهی خانه مسافرهای شهرهای بانه، کامیاران و سروآباد، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، چاپ یکصد هزار برگ اقلام تبلیغاتی و پوستر برای تمام شهرستان‌های استان، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تاسیسات گردشگری و استفاده از توان تخصصی راهنمایان گردشگری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره‌کل برای ایام نوروز ۱۴۰۳ است.

او بیان کرد: امید است با همکاری دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی مسیر توسعه گردشگری در استان بیش‌ از پیش هموار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100600290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha