9 اثر صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد نشان مُهر اصالت دریافت کرد

معاون صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مرحله داوری دریافت نشان ملی مُهر اصالت که به میزبانی استان بوشهر برگزار شد، 9 اثر صنایع‌دستی این استان موفق به دریافت این نشان ملی شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، مهرنوش بهنیا زاده گفت: در این دوره 13 اثر انتخاب و به مرحله داوری کشوری ارسال شد که از این آثار 9 اثر نشان ملی مهر اصالت را دریافت کردند.

معاون صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این آثار شامل دست‌بافت‌های داری مانند انواع گلیم، ساز چوبی و لچک لباس محلی زنان بوده است.

9 اثر صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد نشان مُهر اصالت دریافت کرد

بهنیازاده افزود: کمک به ارتقا و بهبود کیفی محصولات، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال و بروز استعدادها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های داوری مُهر اصالت محصولات صنایع‌دستی در سطح ملی و استانی به شمار می‌رود.

کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فعالیت ۳۵ هزار هنرمند صنایع‌دستی و تولید سالانه ۲۱۸ هزار مترمربع انواع صنایع دستباف، یکی از مناطق فعال در حوزه صنایع‌دستی است.

جاجیم‌بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، کچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه‌چادر بافی از مهم‌ترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100600292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha