ابنیه تاریخی بخشی از فرهنگ و تمدن ماست/ مهندس ضرغامی دیدگاه‌های بلند فرهنگی دارد/ طرح «هر شهر یک موزه» را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ابنیه تاریخی و آثار فرهنگی تاریخی در استان‌های مختلف، بخشی از فرهنگ و تمدن ما به حساب می‌آید.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه، عصر امروز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ در چهارمین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی معاونان میراث‌فرهنگی ۳۱ استان که در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد اظهار کرد: یکی از شیوه‌هایی که در سال‌های اخیر برای بدبین کردن مردم به وجود امامزاده‌ها رایج شده این است که شبه می‌افکنند و می‌گویند این امامزاده‌ها از کجا آمده‌اند و چرا این تعداد امام‌زاده وجود دارد؟ یکی از بهترین پاسخ‌ها به این شائبه‌ها سابقه ساخت و سبقه تاریخی بناهای متعلق به بقاع متبرکه است.

او اضافه کرد: همکاری‌های خوبی را با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم. به‌عنوان مثال در حوزه گردشگری اتفاق بسیار خوبی در حال انجام است و فعالیت‌های مشترکی با این وزارتخانه انجام دادیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل گفت: در حوزه صنایع‌دستی نیز طرح‌های خوبی برای همکاری با این وزارتخانه داریم که به‌عنوان مثال می‌توان به طرح شمیم خدمت اشاره کرد که آموزش مشاغل خانگی و توانمندسازی هنرمندان خصوصا بانوان سرپرست خانوار هستند.

او ادامه داد: خوشبختانه مهندس ضرغامی دیدگاه باز و بلند فرهنگی دارد در جلسات و نشست‌هایی که از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اوقاف دعوت شده، سخنرانی و ایده‌های مهندس ضرغامی مورد استقبال قرار گرفته است. در حوزه موزه‌داری نیز اتفاق خوبی افتاده و حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف دستور داده تا در هر استان یک موزه ایجاد شود در حال حاضر در برخی از استان‌ها، موزه در کنار بقاع متبرکه وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: ما در حوزه گردشگری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری و تعامل خوبی داریم. به‌عنوان مثال در وزارت میراث‌فرهنگی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر  را داریم. در اوقاف نیز طرح آرامش بهاری را اجرا می‌کنیم. در این طرح در نوروز، تمام بقاع متبرکه و امام‌زادگان در خدمت مردم برای استراحت و حتی اقامت هستند.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما در سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی کامل برای همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم و در این باره با توجه به فعالیت‌های مشترک آماده تقویت همکاری‌ها هستیم.

در این نشست همچنین سه نفر از معاونان میراث‌فرهنگی از سه استان به نمایندگی از سایر معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها و نیز سه مدیرکل حوزه معاونت میراث‌فرهنگی به بیان نظر و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha