ارتقای نمایندگی میراث‌فرهنگی سرعین به اداره در حال پیگیری است/ برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌های زمستانی در سرعین

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از پیگیری برای ارتقای نمایندگی این اداره کل در سرعین به اداره و برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌های زمستانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، هاشم نهامین امروز پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ پس از بازدید از پروژه‌های شهرستان سرعین در دیدار با فرماندار این شهرستان، گفت: ارتقای نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان سرعین به اداره با توجه به اهمیت این شهرستان از مطالبات و برنامه‌های اداره کل است و در سطح وزارت میراث‌فرهنگی پیگیر این موضوع هستیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل درمورد درخواست فرماندار سرعین برای برگزاری جشنواره‌های زمستانی، افزود: جلسات برنامه‌ریزی جشنواره زمستانی سرعین در اداره کل میراث‌فرهنگی استان برگزار شده و درخواست می‌کنیم که با هماهنگی فرمانداری سرعین بخش خصوصی این شهرستان نیز در برگزاری جشنواره‌ها همراهی داشته باشند. 

او تاکید کرد: تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های گردشگری سرعین را به ویژه در حوزه گردشگری زمستانی و به منظور خروج از گردشگری فصلی در سطح ملی و از طریق رسانه ملی مطرح کنیم و به این منظور نیز رایزنی‌هایی انجام شده است.

نهامین با اشاره به اهمیت پایگاه ملی کنزق نیز ادامه داد: در این سایت تاریخی پس از کسب مجوز پایگاه ملی اقدامات زیرساختی مختلفی مانند تاسیس یک سرویس بهداشتی با اعتبار یک میلیارد تومان و بهبود زیرساخت‌ها و مسیر دسترسی با هزینه دو میلیارد تومانی انجام شده و این سایت اکنون به عنوان پایگاه ملی فعالیت می‌کند که تلاش می‌کنیم با رایزنی‌ها در سطح وزارت و کسب موافقت‌های لازم شرایط این پایگاه را به صورت دائمی برای بازدید گردشگران مهیا کنیم. 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین درمورد توسعه آموزش کارکنان تاسیسات گردشگری گفت: اخیرا و با توجه به اهمیت امر آموزش در بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری مقرر شده است که پروانه فعالیت این تاسیسات بدون سپری کردن دوره‌های آموزشی لازم صادر نشود و به همین منظور دوره‌های متعددی در سطح استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101400768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha