۲ طرح گردشگری و میراث‌فرهنگی در شورای فنی میراث‌فرهنگی هرمزگان تائید شد

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از بررسی و تائید دو طرح گردشگری و میراث‌فرهنگی در جلسه شورای فنی میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سپهر زارعی روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام این مطلب گفت: طرح مطالعات بافت تاریخی بندر لافت و کلیات طرح مجتمع تفریحی گردشگری سورو در شورای فنی میراث‌فرهنگی استان بررسی و تائید شد.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه مطالعات بافت تاریخی لافت شامل شناخت بافت، آسیب‌شناسی، تهیه نقشه جی‌آی‌اس، الگوی معماری و شهرسازی بود، افزود: همچنین ضوابط حفظ و احیاء و بازسازی و نوسازی در طرح مطالعات بافت تاریخی لافت بود که موردبررسی و تائید قرار گرفت.

او ادامه داد: طرح مجتمع تفریحی گردشگری سورو در مساحتی بالغ‌بر ۸ هکتار در بافت تاریخی سورو مورد بررسی قرار گرفت که با کلیات طرح مواقفت شد.

زارعی اظهار کرد: این طرح شامل هتل، مجموعه اقامتی پذیرایی، آموزشی، تفریحی و ورزشی است.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: همچنین در این جلسه استعلام صدور مجوزهایی در بافت های تاریخی کنگ و بندرلنگه موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha