بازدید «دارابی» از آکادمی میراث فرهنگی چین

«علی دارابی» قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی که برای گشایش نمایشگاه شکوه ایران باستان به کشور چین سفر کرده است از بخش‌های مختلف آکادمی میراث فرهنگی چین و فعالیت‌های آن بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، در این دیدار که با حضور «لیو سان لی» رئیس آکادمی میراث فرهنگی چین صورت گرفت، آقای لیو سان لی با ابراز خرسندی از حضور دکتر علی دارابی در آکادمی میراث فرهنگی چین ابراز امیدواری کرد که با این حضور راه همکاری‌های علمی پژوهشی، حفاظت و مرمت با وزارت میراث فرهنگی ایران بیش از پیش گسترده و به صورت میدانی گسترش یابد و دو کشور بتوانند تجربیات یکدیگر را به اشتراک بگذارند.

دارابی نیز در این دیدار ضمن سپاس از دعوت ایشان برای بازدید و ملاقات خاطرنشان کرد: ایران و چین دو کشور صاحب تمدن کهن هستند و تمدن‌های کهن می‌توانند تجربیات حفاظت از میراث فرهنگی همدیگر را به اشتراک بگذارند تا میراث آسیا که نقش مهمی در میراث فرهنگی جهان دارد حفظ شود.

دارابی همچنین ضمن معرفی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری ایران در این دیدار، اعلام امیدواری کرد تا این دو نهاد علمی بتوانند در آینده همکاری خوبی داشته باشند و پروژه‌های مشترکی را در زمینه‌های مختلف حفاظت و مرمت اشیاء و بناها و محوطه‌های تاریخی، پژوهش‌های باستان شناسی، موزه داری، آموزش کارشناسان، برگزاری کارگاه های علمی و ... راهبری  کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha