سفر ۹۰ میلیون نفر به یک جزیره

مقامات محلی یک جزیره در جنوب چین اعلام کردند بیش از ۹۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از جزیره گرمسیری هاینان در جنوب چین در سال ۲۰۲۳ بازدید کردند.

میراث آریا: درآمد گردشگری هاینان در سال ۲۰۲۳ با ۷۱.۹ درصد افزایش به حدود ۱۸۱.۳ میلیارد یوان (حدود ۲۵.۵ میلیارد دلار) رسید، در حالی که شمار گردشگران داخلی و خارجی این جزیره به رقم چشمگیر ۹۰ میلیون نفر رسیده که در مقایسه با آمار سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است.

سال گذشته، هاینان توسعه سریعی را در گردشگری کشتی‌های تفریحی تجربه کرد. سفرهای دریایی به جزایر شیشا در دریای جنوبی چین شاهد ۴۰۰ سفر بود که ۲۷۷.۸ درصد نسبت به سال گذشته آن افزایش داشت.

بنابر اعلام وب‌سایت ماکائو بیزنس، جزیره هاینان قصد دارد امسال از ۹۹ میلیون گردشگر میزبانی کند و انتظار می‌رود درآمد گردشگری آن به ۲۰۷ میلیارد یوان برسد.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ هاینان را به یک مرکز گردشگری بین‌المللی و تا سال ۲۰۳۵ به یک مقصد گردشگری با مصرف جهانی و پرنفوذ تبدیل کند.

چین یکی از از مهم‌ترین بازارهای گردشگری جهان است و یک منبع ارزشمند تأمین گردشگر برای بسیاری از مقاصد گردشگری در سراسر جهان به شمار می‌آید. بازگشایی مرزهای چین برای سفر در ابتدای سال ۲۰۲۳ عامل مهمی برای برون‌رفت گردشگری جهانی از بحران ناشی از همه‌گیری کرونا بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha