سومین مسیر مسقف تشرف زائران حرم مطهر رضوی ایجاد شد

به منظور رفاه هر چه بیشتر زائران حرم مطهر رضوی و با رویکرد تردد از مسیری ایمن و مناسب در ایام بارانی و برفی، سومین مسیر تردد موقت مسقف برای تشرف به بارگاه ملکوتی رضوی ایجاد شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، به همت معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی و با توجه به رضایتمندی زائرین از نصب سایبان‌های موقت در صحن پیامبر اعظم(ص) که با هدف تسهیل شرایط تشرف ارادتمندان امام هشتم(ع) به حرم مطهر در تابستان سال جاری اجرا شده بود، ایجاد سومین مسیر تردد موقت مسقف زائران از بست شیخ طبرسی تا ابتدای ورودی به صحن انقلاب اسلامی انجام شد.

مسیر مسقف بست شیخ طبرسی به صحن انقلاب حدود ۱۱۵ متر طول، ۴ متر عرض ترددی و ۳ متر ارتفاع دارد که با بهره‌گیری از تجهیزات و ظرفیت نیروهای کارگاه‌های بخش فنی حرم مطهر رضوی در دی ماه اجرا شده است.

در احداث این مسیر مسقف از سازه‌های نمایشگاهی و ورق‌های پلی کربنات ۱۰ میلی‌متری با لایه UV استفاده شده است تا مقاومت کافی در فصول مختلف سرد و گرم سال همچون در برابر نور خورشید را داشته باشد.‌

این مسیر مسقف موقت که یکی از پرترددترین مسیرهای تشرف است، علاوه‌بر استفاده زائران در فصول بارانی و آفتابی سال، جنبه نمایشگاهی نیز داشته و از آن می‌توان برای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در حرم مطهر رضوی استفاده کرد.

دو مسیر تردد مسقف موقت از باب الرضا(ع) و باب الجواد(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) نیز با جایگزین کردن شیدهای گلخانه‌ای با ورق‌های پلی کربنات UV در بخش سقف آن‌ها، قابلیت و استحکام‌ مناسب برای استفاده در فصول مختلف را دارد و هم‌اکنون همچون تابستان مورد استفاده زائران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102901781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha