افزایش ظرفیت اقامت زائرسراهای آستان قدس رضوی به ۱۰هزار نفر شب

مدیر عامل موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی گفت: ظرفیت اقامت زائرسراهای آستان قدس رضوی تا پایان امسال به ۱۰هزار نفر شب افزایش می‌یابد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید هاشم حسینی امروز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید کارشناسان نظارت ادارات کل میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور از زائرسرای آستان قدس رضوی با بیان این مطلب افزود: این موسسه زیز مجموعه بنیاد کرامت رضوی و شامل سه بخش زائرسرا، مجتمع‌های بین راهی امام رضا(ع) و زائر شهر رضوی است که در راستای مسئولیت اجتماعی آستان قدس فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی ادامه داد: زائرسرای رضوی مجموعه‌ای به مساحت ۸ هکتار اشامل ۴۰۰ واحد هر واحد ۵ تخت) در ۱۶ بلوک با ظرفیت ۲هزار تخت است.

او تصریح کرد: زائرسرای رضوی دارای امکاناتی از قبیل رستوران، تالار، سالن کنفرانس، نانوایی، دارالشفا، فضای باز، آلاچیق و دیگر خدمات مورد نیاز زائر است.

حسینی با اشاره به نزدیکی فاصله این مجموعه تا حرم مطهر گفت: رفتن به حرم از زائرسرا با خودرو حدود۵ دقیقه زمان می‌برد.

مدیرعامل موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی گفت: عملیات ساخت سه بلوک جدید این مجموعه هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را دارد که با بهره برداری از ۷۵۰ تخت، ظرفیت اقامت در زائرسرای آستان قدس رضوی به ۲ هزار و ۷۵۰ تخت افزایش خواهد بافت.

او با اشاره به برنامه توسعه این مجموعه در مراحل بعدی افزود: توسعه مجموعه در زمینی به مساحت ۸ هکتار پیش‌بینی شده که ظرفیت را به دو برابر افزایش و به ۶ هزار تخت خواهد رسید.

حسینی با اشاره به مجموعه زائرشهر رضوی که در ورودی مشهد از مسیر نیشابور به مشهد قرار دارد، اظهار کرد: ظرفیت این مچموعه ۷ هزار تخت است که امسال این ظرفیت تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی تصریح کرد: در زائرشهر نیز فضاهای مورد نیاز زائر مانند زائرسرا پیش‌بینی شده و با توجه به فضای باز وسیعی که دارد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اتوبوس امکان توقف و سوار و پیاده مردن مسافر را در آن مجموعه دارند.

او درباره قیمت استفاده از زائرسرای رضوی گفت: توصیه تولیت آستان قدس رضوی این است که رقم دریافتی از زائران حداقل ممکن باشد که در حاضر براساس نرخ سال ۱۴۰۲ برای واحد پنج نفره هر شب ۵۵۰ هزار تومان است.

مجموعه  زائرسرای آستان قدس رضوی سادر فاصله سه کیلومتری حرم مطهر رضوی قرار دارد.

نخستین نشست کارشناسان نظارتی و ارزیابی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه جاری در مشهد در حال برگزاری است.

افزایش ظرفیت اقامت زائرسراهای آستان قدس رضوی به ۱۰هزار نفر شب

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha