کارگاه «طراحی مدل کسب و کار برای استارت‌آپ‌های گردشگری» برگزار شد

کارگاه «طراحی مدل کسب و کار برای استارت‌آپ‌های گردشگری» به همت معاونت کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با همکاری خانه خلاق گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، محمود رفیعا توسعه دهنده کسب و کار ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، در این کارگاه با طرح سه پرسش که چطور ایده کسب و کار خودتان رو عملی می‌کنید، چطور مطمئن می‌شوید که مشتریان سراغ کسب و کار شما خواهند آمد و آیا اقبال مشتریان به محصول یا سرویس شما تداوم خواهد داشت به معرفی اجزای ۹ گانه بوم مدل کسب و کار شامل ارتباط با مشتریان، بخش مشتریان، جریان درآمد، کانال‌های توزیع، منابع کلیدی، ساختار هزینه، ارزش پیشنهاد، فعالیت‌های کلیدی و شرکای کلیدی پرداخت.

او در ادامه به ۶ نکته کلیدی در مورد مدل کسب و کار اشاره کرد و در تشریح آنها گفت: مدل‌های کسب و کار، ثابت و ایستا نیستند بلکه مانند موجود زنده، به تدریج رشد کرده و کامل‌تر می‌شوند. ارتباط مدل‌های کسب و کار، با مقیاس و حجم کسب و کارها، آنقدر که در نگاه نخست به نظر می‌رسد تنگاتنگ و مستقیم نیست، مدل‌های کسب و کار، الزاماً به یک صنعت خاص محدود نیستند و می‌توان از مدل کسب و کار یک صنعت، برای صنعتی دیگر الهام گرفت.

این توسعه دهنده کسب و کار افزود: داشتن یک مدل قوی برای کسب و کار، نمی‌تواند موفقیت را شما تضمین کند اما می‌تواند احتمال‌ شکست‌تان را کاهش دهد، نوآوری در مدل‌های کسب و کار، آنقدر که در نگاه اول به نظر می‌رسد، سخت و پیچیده نیست.

رفیعا، سفر انفرادی، تجربه‌های بومی و محلی، توسعه تکنولوژی، ترکیب سفرکاری و تفریحی و اکوتوریسم و پایداری محیط‌زیست را ۵ ترند صنعت سفر و گردشگری تا سال۲۰۳۰خواند و به بررسی هر یک پرداخت.

مدرس کارگاه در پایان برخی از پیشنهادات نظیر استفاده از پرداخت اعتباری برای تورها، امکان کنسلی، اعتبار برای خرید مجدد، تخفیف و ... را ارائه داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha