آموزش بیش از ۲۰ رشته صنایع‌دستی در شهرستان کرج 

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرج از پایان دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رضا خلج روز شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ با اشاره به برگزاری پایان دوره کلاس‌های آموزشی صنایع دستی در کرج، اظهار کرد: در بازدید صورت گرفته از نمایشگاه پایان دوره هنرجویان که به همراه معاون صنایع‌دستی و کارشناس این حوزه انجام شد،آثار ارزیابی و بررسی شدند.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرج افزود: آموزش هنرجویان و علاقه‌مندان صنایع‌دستی از ابتدای مهر در ۲۱ رشته‌ مختلف صنایع‌دستی آغاز شد و اخیرا به پایان رسید.

خلج با اشاره به اینکه این آموزش‌ها به صورت رایگان و توسط اساتید مجربِ مورد تایید اداره کل استان صورت گرفته، ادامه داد: هدف از آموزش‌ها کمک به مانایی و گسترش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.

او افزود: علاوه بر این آموزش صنایع‌دستی به رونق اشتغال و کارآفرینی در این حوزه کمک می‌کند و تاثیر بسزایی در خوداشتغالی به ویژه برای بانوان سرپرست خانوار دارد.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرج آموزش این دوره را شامل رشته‌هایی از جمله گلیم‌بافی، معرق چوب، حکاکی روی چرم، چرم دست دوز، فیروزه‌کوبی، رشتی‌دوزی، نقاشی زیرلعابی، رشته‌های مختلف زیرمجموعه سفال و سرامیک، قلمزنی روی مس، پاپیه ماشه، قلاب‌بافی، مرواربافی، سوخت روی چوب، دوخت لباس محلی، سفال سنتی لعابدار، گیوه بافی، پته دوزی و سوزن‌دوزی بلوچ عنوان کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha