پروژه مرمت و ساماندهی مسجد قانلی تبریز به مرحله تحویل موقت رسید

معاون میراث‌فرهنگی استان ‌آذربایجان‌شرقی از عقد قرارداد و تحویل موقت پروژه مرمت و ساماندهی مسجد قانلی شهرستان تبریز خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی، وحید نواداد امروز دوشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۲‌ ضمن اشاره به وضعیت نامناسب و لزوم مرمت و حفاظت از نمای اضلاع غربی و شمالی، مرمت دیوار، ستون‌ها و طاق این مسجد تاریخی گفت: مسجد خونی یا قانلی مسجید مربوط به اواسط دوره قاجار است و در تبریز، خیابان امام، کوچه ارک واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۳۵۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

معاون میراث‌فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی افزود: طی مرمت و ساماندهی این مسجد تاریخی بخش‌هایی همچون دیوار آجری فرسوده ضلع غربی و شمالی، دوخت و دوز ترک‌های روی دیوار و طاق‌ها و اندودهای سیمانی روی نمای ضلع غربی و شمالی مورد مرمت و ساماندهی قرار گرفتند.

همچنین او در جهت حفاظت از میراث‌فرهنگی گفت: با توجه به اینکه آثار هنری و تاریخی با گذشت زمان و عوامل مخرب آسیب‌دیده و فرسوده می‌شوند، لذا به نظر می‌رسد که مرمت، حفظ و نگهداری این گونه آثار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هر جامعه‌ای است که صاحب چنین آثار با ارزشی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110200097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha