برگزاری مسابقه حصیربافی در بافق

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق از بازدید دانش آموزان مدرسه شاهد نور از موزه وحشی بافقی به همراه مسابقه حصیربافی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، لیلی رنجبر با اعلام این خبر گفت: دانش آموزان پایه چهارم و پنجم مدرسه شاهد نور از موزه وحشی بافقی، کاروانسرای خان، بافت تاریخی و کارگاه‌های صنایع‌دستی  بازدید و سپس در مسابقه حصیربافی شرکت کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق ادامه داد: مسابقه حصیربافی با هدف ایجاد علاقه در بین دانش آموزان و طبق آموزش‌های حصیربافی در مدارس برگزار شده است.

رنجبر اظهار کرد: دانش آموزان پایه چهارم به بافت لک‌لک مشغول شدند و پایه پنجم نیز گل رز بافتند که در این مسابقه سرعت و تمیزی ملاک امتیازات قرار گرفت و برترین‌های هر پایه مشخص شدند و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

شهرستان بافق به‌واسطه رشته حصیربافی هنری بومی و منطقه‌ای و کثرت هنرمندان، با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سوی نمایندگی شهرستان و معاونت صنایع‌دستی استان یزد در سال 1400 به‌عنوان شهر ملی حصیربافی ثبت‌شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110400272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha