گردشگری سازمان ملل حامی سرمایه‌گذاری در گردشگری خواهد شد

گردشگری سازمان ملل (سازمان گردشگری جهانی سابق) اولین رویداد مهم گردشگری در سال ۲۰۲۴، نمایشگاه تجاری مسافرتی FITUR در مادرید را جشن گرفت و اولویت‌های خود را برای این بخش در سال پیش رو اعلام کرد.

به‌گزارش میراث آریا، پیش از FITUR، گردشگری سازمان ملل (نام جدید سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) ) آخرین داده‌های خود را منتشر کرد. اولین بارومتر جهانی گردشگری سال بر بهبود این بخش تاکید کرد و اعلام شد که ورود گردشگران بین‌المللی به ۸۸ درصد سطوح قبل از همه گیری کرونا در پایان سال ۲۰۲۳ رسیده است. با بهبود کامل در سال ۲۰۲۴، گردشگری سازمان ملل دوباره به عنوان پل ارتباطی بین رهبران بخش دولتی و خصوصی برای ساختن آینده‌ای انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر عمل خواهد کرد.

استقبال از رهبران در گردشگری سازمان ملل

بعد از اعلام رسمی نام و نشان گردشگری سازمان ملل متحد به اعضا در آستانه FITUR، این سازمان از تعدادی از بازدیدکنندگان سطح بالا در مقر خود در مادرید استقبال کرد. سفر رئیس جمهور جمهوری اکوادور، دانیل نوبوآ آذین، بر تعهد کشورش به گردشگری به عنوان منبع رشد و توسعه تاکید کرد و همچنین نشان داد که اکوادور کشور شریک رسمی FITUR ۲۰۲۴ است. نیلز اولسن پیت، وزیر گردشگری اکوادور، نیز بر نقشی که گردشگری می‌تواند در ایجاد امید و ارتقای تفاهم حتی در زمان‌های چالش برانگیز ایفا کند تاکید داشت.

در چارچوب FITUR، پولولیکاشویلی، دبیر کل گردشگری سازمان ملل، همچنین با وزرای گردشگری آلبانی، آرژانتین، کلمبیا، کرواسی، کوبا، چک، جمهوری دومینیکن، گامبیا، گابن، هائیتی، جامائیکا، ایران، فلسطین، تانزانیا، اردن، صربستان، زامبیا و زیمبابوه دیدارهای دوجانبه داشت.

تمرکز بر سرمایه‌گذاری در گردشگری

گردشگری سازمان ملل سرمایه‌گذاری را به عنوان یک اولویت کلیدی برای تغییر این بخش شناسایی کرده است. در چارچوب  FITUR، گردشگری سازمان ملل میزبان «سرمایه‌گذاری در زامبیا» بود که رهبران بخش دولتی از کشور و سایر کشورهای عضو آفریقایی را در کنار نمایندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سطح بالا گرد هم می‌آورد.

در کنار این، گردشگری سازمان ملل متحد مشارکت خود با بانک سرمایه‌گذاری برای آمریکای لاتین (CAF) را نیز افزایش داد. دو طرف توافق کردند که به طور مشترک دستورالعمل‌های سرمایه‌گذاری «انجام کسب‌وکار گردشگری» را با تمرکز بر برزیل، هندوراس، جامائیکا، مکزیک و پرو منتشر کنند، در حالی که دستورالعمل‌های تجدیدنظر شده برای سرمایه‌گذاری در گردشگری در اکوادور را مجددا راه‌اندازی کنند.

گردشگری، حوزه‌ای اخلاقی‌تر و پایدارتر خواهد شد

گردشگری سازمان ملل متحد تعدادی از امضاکنندگان بیانیه گلاسکو در مورد اقدام آب و هوایی در گردشگری را گرد هم آورد. این رویداد جانبی تعهد مشترک برای رسیدگی به چالش‌های آب و هوایی در کل بخش گردشگری را تقویت کرد و چالش‌های کلیدی و همچنین فرصت‌هایی برای انجام بهتر این مهم را مورد تاکید قرار داد. علاوه بر این، شبکه بین‌المللی رصدخانه‌های گردشگری پایدار (INSTO) به طور رسمی از جدیدترین اعضای خود،Nuevo León  (مکزیک) و Petén (گواتمالا) استقبال کرد. آن‌ها شبکه جهانی را به ۴۴ عضو رساندند.

همچنین از نظر اندازه و تأثیر، منشور جهانی اخلاق گردشگری نیز در حال رشد است. گردشگری سازمان ملل متحد از سه امضاکننده جدید بخش خصوصی، هتل پینیرو، هتل کوونی و هتل تایمار به این قانون استقبال کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402110800424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha