تعامل‌های کشورهای چین و ایران رو به افزایش است

سرکنسول جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران با اشاره به اینکه حوزه مسئولیتش در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است، گفت: با تلاش صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت‌های خفته این مناطق جنوبی ایران روابط و تعامل‌های تجاری چین و ایران رو به افزایش است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، شو وی امروز دهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در نشست با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهر یاسوج بابیان اینکه ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ نیازمند مراحلی مانند تأمین مالی از طریق فاینانس است، اظهار کرد: برای سرعت بخشی به روابط این کشور در حوزه سرمایه‌گذاری با استان‌های جنوبی ایران می‌توانیم با راه‌اندازی واحدهای تولیدی گام برداریم.

سرکنسول جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران عنوان کرد: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد همواره جذب سرمایه‌گذاران خارجی را از عوامل توسعه معرفی می‌کنند اما دفاع و حمایت واقعی از سرمایه‌گذاران لازمه تحقق این امر است.

شو وی تصریح کرد: فراهم کردن شرایط امن سرمایه‌گذاری بهترین راهکار برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کهگیلویه و بویراحمد و همه نقاط ایران است.

او بیان کرد: کشورهای دوست چین و ایران به‌عنوان ۲ تمدن کهن همکاری‌های خوبی باهم داشته‌اند که نمونه‌هایی از آن را می‌توان در احداث سد بزرگ چم شیر گچساران که با مشارکت چینی‌ها ساخته شد مشاهده شود.

سرکنسول جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران عنوان کرد: سرمایه هوشمند است و راه خود را در مکان‌هایی که امنیت و سود کافی دارد پیدا می‌کند.

شو وی با اشاره به ظرفیت‌های استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف، افزود: تلاش می‌شود با معرفی این توانمندی‌ها زمینه حضور بیشتر تاجران کشورش را در این خطه فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111000576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha