رویداد «بناب شهر دوچرخه» در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی از ثبت رویداد «بناب شهر دوچرخه» در تقویم رویدادهای گردشگری ایران خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، علیرضا بایرام‌زاده ضمن اشاره به اهمیت بهره‌گیری از دوچرخه به‌عنوان وسیله نقلیه‌ای کم‌هزینه و پاک گفت: رویداد استانی «بناب شهر دوچرخه» هرساله در ۲۶ مهرماه در شهرستان بناب برگزار می‌شود. این رویداد به دلیل مشهور بودن شهرستان بناب به شهر دوچرخه ایران ۱۴۰۲ در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ثبت این رویدادها و جشنواره‌ها در فهرست رویدادها و جشنواره‌های گردشگری کشور، نقشی اساسی در جذب گردشگران داشته و اولین قدم برای هر رویداد یا جشنواره در مسیر ثبت ملی و جهانی است.

 او افزود: باتوجه به هم‌سطح بودن جغرافیای شهری شهرستان بناب، دوچرخه در این شهر بهترین وسیله تردد برای مردم از گذشته تا به امروز بوده است به‌طوری که مردم به‌طور مستمر از آن استفاده می‌کنند. این حجم از بهره‌گیری از دوچرخه در بناب باعث شده تا بناب به «شهر دوچرخه ایران» مشهور شده و با ثبت در تقویم گردشگری کشور اهمیت دوچندانی به‌دست آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111500903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha