اولین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز سمنان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری اولین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز در استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ گفت: باهدف شناسایی و حمایت از طرح‌های خلاقانه و نوآورانه در حوزه چرم، اولین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز در استان سمنان همراه با ارائه جوایز نفیس برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ۰۲۳۳۳۶۰۵۰۴۷ تماس حاصل کنند، افزود: لینک sustp.semnan.ac.ir/charm_event بستر ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در بخش رویداد خلاق است.

سلطانی‌پور در خصوص مسابقه جنبی این رویداد گفت: دوخت و تکمیل کیف طبق طرح موردنظر و طراحی و ماکت‌سازی، دو رشته این مسابقه است که هر شرکت‌کننده می‌تواند با دو اثر از جدیدترین آثار منحصربه‌فرد خود که در هیچ نمایشگاه و یا جشنواره شرکت نکرده است در این مسابقه شرکت کند.

او با تأکید بر اینکه تمامی آثار ارسالی باید به‌طور مجزا دارای شناسنامه باشند، افزود: اعلام نام اثر، ابعاد، فن، مواد اولیه و نام و نام خانوادگی سازنده اثر برای هر اثر ارسالی الزامی است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه کلیه مراحل کار از جمله طراحی و الگوکشی، برشکاری، دوخت و ... باید کار دست باشد، گفت: لازم است تا آثار ارسالی بر اساس معیارها، فاخر خلق‌شده باشد و ازنظر طراحی و کیفیت اجرا خاص و منحصربه‌فرد باشد.

سلطانی‌پور بابیان اینکه تصاویر آثار ارسالی توسط گروه داوری برای ورود به مسابقه بررسی و انتخاب خواهد شد، افزود: متقاضیان برای شرکت در بخش مسابقه آزاد مهارت چرم می‌توانند تصاویر آثار خود را همراه با اطلاعات اثر شامل، نام اثر، تکنیک، نام و نام خانوادگی سازنده یا سازندگان، شهر، شماره ثابت و تلفن همراه، نشانی دقیق پستی را در پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۰۰۳۶۰۹۳۶ ارسال کنند.

او با اعلام اینکه این رویداد در ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار می‌شود، گفت: آخرین‌مهلت ثبت‌نام علاقه‌مندان جهت شرکت در اولین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز، دوشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این رویداد با مشارکت دفتر هماهنگی معاونت امور اقتصادی استانداری سمنان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، پارک علم فناوری دانشگاه سمنان، سازمان فرهنگی وزرشی شهرداری سمنان، شرکت ایوامهر و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111500922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha