دانش‌آموزان ایلامی در قلعه والی جشن انقلاب گرفتند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری جشن انقلاب به مناسبت دهه فجر توسط دانش‌آموزان ایلامی در محل قلعه والی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فضاسازی قلعه والی شهر ایلام برای انجام برنامه‌های فرهنگی شاد و همچنین برپایی سیاه‌چادر برای پذیرایی از بازدیدکنندگان، امروز دانش‌آموزان ایلامی با حضور در قلعه والی، پیروزی شکوهمند انقلاب را جشن گرفتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در این جشن گفت: اگرچه معرفی انقلاب به دانش‌آموزان در تمام طول سال مورد توجه مدارس است اما دهه فجر فرصت ویژه ای برای محکم‌تر کردن پایه‌های انقلاب اسلامی و معرفی حوادث آن دوران به بچه ها و انتقال مفاهیم اصلی انقلاب به نسل های جدید است.

شریفی با بیان اینکه پیروزی انقلاب سلامی سرآغاز عزت و افتخار برای ایران اسلامی است افزود: ۲۲ بهمن روز به ثمر نشستن درخت بارور و شکوفاست که با خون شهدای والامقام انقلاب اسلامی در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و حرکت حماسی ملت ایران اسلامی در مسیر تولد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آبیاری شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: شور و نشاط دهۀ فجر باید برای بچه‌ها آشکار باشد همانطور که شور و نشاط ایام نوروز را بچه ها با گوشت و پوست خود درک می‌کنند، برای دهۀ فجر هم باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که شادی آن باید به مدرسه، کلاس و حتی منزل دانش آموزان هم منتقل شود.

او گفت: در پایان این جشن در زیرسیاه‌چادر برپا شده در محل قلعه والی، از دانش‌آموزان با غذاها و شیرینی‌های سنتی پذیرایی به‌عمل آمد.    

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha