مشارکت فعال بخش خصوصی استان البرز در هفدمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران/ صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی در استان تسریع می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به حضور پررنگ بخش خصوصی در برپایی غرفه البرز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، تعامل بخش‌خصوصی و دولتی را برای معرفی ظرفیت های استان در نمایشگاه بسیار موثر و سازنده عنوان کرد. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز رحیم خاکی در اولین روز از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال با حضور فعال شرکت گردشگری سیمرغ در برپایی غرفه استان البرز و مشارکت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در ارائه هر چه بیشتر توانمندی‌های گردشگری استان شاهد حضور قدرتمند البرز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته هستیم. فعالانی از جمله انجمن حرفه‌ای دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، انجمن راهنمایان گردشگری، انجمن حرفه‌ای هتلداران و مراکز اقامتی استان و موسسات آموزش گردشگری، در غرفه حضور دارند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به متراژ وسیع ۶۰۰ متری و جانمایی مناسب غرفه استان البرز در نمایشگاه بین المللی گفت: امسال البرز با تم گردشگری کشاورزی در نمایشگاه حضور یافته و شهرستان چهارباغ به عنوان قطب گردشگری کشاورزی به خصوص در زمینه ارائه محصولات گلخانه‌ای ظرفیت‌های خود را در گردشگری کشاورزی به نمایش گذاشته است. 

او با اشاره به تأکید مقام عالی وزارت و استاندار محترم البرز بر گسترش گردشگری سبز و کشاورزی تصریح کرد: امسال در محل نمایشگاه اولین مجوز گردشگری کشاورزی استان صادر می‌شود. 

به گفته مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از دیگر موضوعات مورد تأکید واگذاری بهره‌برداری از بناهای تاریخی به بخش‌خصوصی و تبدیل مجموعه های میراثی به واحدهای گردشگری پویا است که در مدت نمایشگاه بنای قلعه صمصام به بخش خصوصی تحویل می‌شود.

به گفته خاکی در طی نمایشگاه میزهای تخصصی گردشگری و هتلداری با موضوعات روز دنیا توسط موسسات آموزشی در هر روز برگزار می‌شود.

او نمایشگاه را فرصتی مناسب برای ارائه فرصت های سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: بسته های بی‌نام سرمایه گذاری برای جذب و مشارکت سرمایه گذاران در حوزه گردشگری ارائه می‌شود. همچنین دفاتر خدمات مسافرتی به ارائه بسته های متنوع گردشگری به خصوص در زمینه طبیعتگردی و گردشگری ورزشی استان می‌پردازند. 

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز برنامه‌های متنوع از جمله حضور غرفه‌های صنایع‌دستی، معرفی موسیقی و آیین‌های اقوام و سمنو البرز در غرفه البرز حضور دارند. 

خاکی با اشاره به ظرفیت‌های البرز در زمینه گردشگری صنعتی و همچنین سلامت گفت: مجموعه گردشگری سلامت محب به عنوان اولین دهکده سلامت کشور در هفته گردشگری به بهره‌برداری رسید و حضور فعالی در غرفه استان البرز دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha