جشنواره و نشست کارکترهای بوم‌گردی با حضور مهندس ضرغامی برگزار شد 

جشنواره و نشست کارکترها (شخصیت‌ها) بومگردی ایران با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این نشست پیش از ظهر امروز و هم‌زمان با روز دوم هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در محل سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این مراسم که علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، جمعی از مدیران این وزارتخانه و فعالان و مدیران بوم‌گردی‌ها از اقصی‌نقاط کشور حضور داشتند، آداب، رسوم و نحوه میزبانی و پذیرایی از گردشگران و مهمانان بوم‌گردی‌ها معرفی و بررسی شد.

در این نشست تخصصی یاور عبیری رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در صحبت‌هایی به تشریح وضعیت بوم‌گردی‌ها، نحوه ارائه خدمات آن‌ها و مشکلات پیش‌روی اقامتگاه‌های بوم‌گردی پرداختند.

همچنین در این نشست تعدادی از مدیران و فعالان حوزه بوم‌گردی‌ها در حضور مهندس ضرغامی و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بیان مسائل و دیدگاه‌های خود پرداختند.

اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری و معرفی آیین و مراسم اقوام مختلف با لباس و گویش محلی از دیگر برنامه‌های این نشست و جشنواره بود.

در پایان این نشست از تعدادی از فعالان برتر بوم‌گردی و روسای انجمن‌های استانی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تجلیل به عمل آمد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از ۲۳ الی ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است.

بیش از ۵۰ رویداد برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران روز گذشته با حضور و سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha