آیین افتتاح پایگاه منظر فرهنگی و تاریخی مراغه برگزار شد/ لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های ثبتی و حفاظتی آثار میراث‌فرهنگی

با حضور داود اسدیان فرماندار شهرستان مراغه و وحید نواداد معاون میراث‌فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی آیین افتتاح پایگاه «منظر فرهنگی و تاریخی شهرستان مراغه» با تأکید بر لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های ثبتی و حفاظتی آثار میراث‌فرهنگی برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، وحید نواداد روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ طی سخنانی گفت: شناسایی معرفی و حفاظت از آثار میراث‌فرهنگی کشور یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی بخش معاونت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی است که برای اجرای هرچه بهتر این اولویت‌ها و بهره‌مندی همه‌جانبه از این پایگاه فرهنگی و تاریخی، دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی یکدیگر منظر تاریخی، فرهنگی و میراثی شهرستان مراغه را ارتقاع دهند.

معاون میراث‌فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: کشور ایران با ۲۷ اثر ثبت جهانی شده در جایگاه هفتم جهانی قرار دارد که از این منظر کشور ایران از بسیاری از کشورهایی که گردشگری میراث‌محوری دارند از غنای بیشتری برخوردار است. لذا لازم است برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، ظرفیت‌های تاریخی را در اولویت قرار دهیم.

او ادامه داد: هدف از پایگاه‌های ملی افزایش تمرکز و توجه بر آثار تاریخی و فرهنگی در کنار ایجاد فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری و افزایش هماهنگی در اقدامات مشترک میراثی بین دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha