آمادگی زیرساخت‌های استان آذربایجان‌شرقی در حوزه گردشگری

رئیس عالی شورای عالی استان‌ها ضمن بازدید از غرفه استان آذربایجان‌شرقی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به آمادگی زیرساخت‌های استان آذربایجان‌شرقی در حوزه گردشگری اشاره کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، شهرام دبیری روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ طی سخنانی گفت: با تلاش متولیان ذیربط زیرساخت‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی از آمادگی مناسبی بهره‌مند شده است که با ثبت جهانی کندوان و ثبت‌ سه کاروانسرای تاریخی در استان آذربایجان‌شرقی فرصت بسیار خوبی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در این استان فراهم شده است.

رئیس عالی شورای عالی استان‌ها ادامه داد: با همکاری بخش‌های خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران می‌توان گردشگران داخلی و خارجی زیادی را با ویژگی‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فروان استان آذربایجان‌شرقی آشنا کرد.

او گفت: در سال گذشته میلادی یک تریلیارد دلار از صنعت گردشگری در جهان درآمدزایی صورت گرفته است که سهم کشور ایران از این درآمدها در شأن جایگاه میراثی و تاریخی ایران نبوده است. لذا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اکنون استان آذربایجان‌شرقی با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مطلوب خود آماده پذیرایی از گردشگران خارجی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha