صنایع‌دستی رویکرد اقتصاد را در گام دوم انقلاب محقق می‌کند/ تضمینی برای فردای بهتر «ایران»

معاون صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی اقتصاد عزت‌آفرین و معیشت هویت‌بنیان را پایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۸) با حضور علی دارابی قائم‌ مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی، سعد القدومی رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی، مهمانان خارجی دیگر و جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی جمعه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی، هنری برج آزادی برگزار شد.

مراسم با بریدن روبان و نوشتن متن یادگاری توسط مسئولان  و رژه پرچم کشورهای ایران، افغانستان، مجارستان، هندوستان، قزاقستان، کویت، لبنان، نیجریه، پاکستان، آفریقای جنوبی، صربستان، تایلند، ترکمنستان و ازبکستان همچنین حمل پرچم ۱۶ شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی آباده، اصفهان، تبریز، خراشاد، زنجان، سیرجان، شیراز، دزفول، کاشان، گلپورگان، قاسم‌آباد، مشهد، ملایر، مریوان، میبد و لالجین آغاز به کار کرد.

رویکرد تازه‌ در صنایع‌دستی

در ادامه مراسم مریم جلالی معاون صنایع‌دستی با بیان اینکه فصل و رویکرد تازه‌ای پیش روی صنایع‌دستی قرار گرفته است، ادامه داد: عزت همیشگی صنایع‌دستی در نمود تمامی سیاست‌گذاری‌های ما جاری است.

او به برگزاری جشنواره فجر صنایع‌دستی در برج آزادی که نماد انقلاب است اشاره کرد و آن را تضمینی برای فردای بهتر ایران دانست و افزود: صنایع‌دستی قرار است اقتصاد عزت‌آفرین و معیشت هویت بنیان را پایه‌گذاری و رویکرد اقتصاد را در گام دوم انقلاب محقق کند.

جلالی در پایان صحبت‌های خود به خلق زیبایی از سنگ، شیشه، چرم، و پارچه توسط هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد.

کشوری ممتاز به نام ایران 

سعد القدومی رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی نیز در صحبت‌های خود به کوشش و تلاش ایران برای پاسداشت اقوام مختلف اشاره کرد و گفت: ایران کشوری ممتاز و نمادی برای حفظ و پاسداشت هنرهای دستی و پایدار است. 

او همچنین به همکاری و تعامل ایران با شورای جهانی صنایع‌دستی اشاره و از جلالی برای دعوت خود به این جشنواره تشکر کرد.

در ادامه این آیین سرود سنتی هشتمین سرو سیمین اجرا شد.

این سرود در ۳۵ بیت در وصف شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی توسط حمیدرضا حسینی سروده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112702019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha