تفاهم‌نامه همکاری صندوق توسعه و احیا و معاونت عمرانی وزارت کشور امضا می‌شود/ نقش مهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در احیای بناهای تاریخی

شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در دیدار با جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تاکید کرد: نقش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در احیای بناهای تاریخی بسیار مهم است و بزودی تفاهم‌نامه همکاری در همین راستا امضا می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، شهاب طلایی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه  و احیا در دیدار با مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر نقش مهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در احیای میراث فرهنگی کشور و بناهای تاریخی تاکید کرد. 

جمالی‌نژاد نیز که در کارنامه مدیریتی خود سابقه فعالیت به عنوان شهردار شهر تاریخی یزد و اصفهان را دارد، حمایت همه جانبه خود را از فعالیت‌های صندوق توسعه و احیا در راستای احیای بناهای تاریخی اعلام کرد و گفت: از هر کمکی در این راستا دریغ نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در احیای بناهای تاریخی استفاده کنیم. 

او با اشاره نقش پر رنگ صندوق توسعه و احیا در احیای بناهای تاریخی و بهره‌مندی مردم از این بناها، از شهاب طلایی، مدیر عامل این صندوق، دعوت کرد تا در جلسه معاونان عمرانی استانداری‌ها و شهرداران کلان شهرها حضور یافته و برنامه‌های صندوق در راستای حفظ و احیای بناهای تاریخی را مطرح کند. 

جمالی‌نژاد تصریح کرد: به صورت مستمر از شهرداری‌ها و استانداری‌ها می‌خواهم که گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد خود در راستای احیای بناهای تاریخی منطقه خود ارائه کنند. 

گفتنی است در این جلسه، از انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری‌ها و صندوق توسعه و احیا در جهت تشریح برنامه‌ها و تسریع روند احیای بناهای تاریخی نیز گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha