نمایشگاه گردشگری محلی برای نمایش عظمت و شکوه گردشگری ایران به جهان است

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی گفت: نمایشگاه بین المللی گردشگری محلی است برای ارائه توانمندی ها وظرفیت های فرهنگی، تاریخی و زیبایی های کشور. از منظر دیگر ایران کشور بزرگ، تاریخی و چهار فصل است که زیبایی های فراوان دارد که مردم داخل کشور و خارج از کشور کمتر با این زیبایی ها آشنا هستند.

محمدحسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در گفت‌وگو با میراث آریا با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در معرفی ظرفیت های این حوزه به مردم گفت: این موضوع از دو منظر باید مورد بررسی قرار بگیرد؛ نخست نمایشگاه یعنی محلی برای عرضه و نشان دادن و ارائه ظرفیت ها، توانمندی ها، اقدامات و عملکردها است.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی گردشگری محلی است برای ارائه توانمندی ها وظرفیت های فرهنگی، تاریخی و زیبایی های کشور. از منظر دیگر ایران کشور بزرگ، تاریخی و چهار فصل است که زیبایی های فراوان دارد که مردم داخل کشور و خارج از کشور کمتر با این زیبایی ها آشنا هستند؛ بنابراین نمایشگاه گردشگری که امسال هفدهمین دوره آن برگزار می شود، محلی است تا بتوانیم این زیبایی، شکوه و عظمت را ضمن معرفی به مردم داخل کشور به جهانیان نیز معرفی کنیم.

به گفته صوفی، این رویداد فرصت مغتنمی برای نشان دادن ظرفیت ها و دعوت مردم به تماشای این دیدنی ها است تا از این زیبایی ها لذت ببرند و به دنبال جامعه‌ای با نشاط، امیدوار، تندرست و شاداب باشند. با توجه به اینکه هفدهمین دوره این جشنواره برگزار می شود، بیانگر این است که این رویداد تا دوره شانزدهم توفیقاتی کسب کرده که دوره هفدهم هم برگزار شده است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ادامه داد: از طرف دیگر وقتی دوره هفدهم را با شانزدهم مقایسه می کنیم؛ متوجه خواهیم شد که هم برگزارکنندگان رویداد تلاش کرده اند که فضای آرام و خوبی را در کنار تهیه تسهیلات لازم فراهم کنند و هم شرکت کنندگان به لحاظ کمیت پر حجم شرکت کردند. از لحاظ کیفیت نیز در هر دوره از جشنواره؛ شاهد نوآوری و خلاقیت هستیم که این خلاقیت جلوه ای است از اون زیبایی هایی که در ایران وجود دارد و این مسئله موجب شده تا مردم علاقه مند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی همچنین ادامه داد: از لحاظ کمی تعداد سالن‌ها، غرفه‌ها و شرکت کنندگان نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرده است؛ از طرف دیگر شرکت کنندگان و غرفه داران توانسته اند با خلاقیت زمینه جذب بازدیدکنندگان را به غرفه شان فراهم کنند.

صوفی با اشاره به خدماتی که غرفه کانون جهانگردی و اتومبیل رانی به مخاطبان و مراجعه کنندگان نمایشگاه ارائه می دهد؛ گفت: غرفه کانون یک مینیاتوری از فعالیت های گسترده و مستمر کانون است؛ یعنی هر آن چه که در طول روز و ماه در مجموعه کانون انجام می شود را در غرفه کانون ارائه کرده ایم. به طور مثال از جمله این فعالیت ها می‌توان به صدور اسناد، دریافت گواهینامه و پلاک بین المللی، آژانس مسافرتی ارس و جذب توریست، ثبت نام برای رالی، رایزنی برای تبادلات و تعاملات بین المللی و … اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha