تعاونی‌های گردشگری نماد و ویترین فرهنگی کشور محسوب می‌شوند

معاون اداره کل ترویج و تشکیل تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مخاطبان ما اگر مایل به ایجاد فعالیتی در حوزه اقتصادی باشند، میتوانند از طریق ایجاد و تشکیل تعاونی های گردشگری اقدام کنند و از این طریق برای خود شغل ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری میراث آریا، پنل تخصصی «آشنایی با کسب و کارهای تعاونی در حوزه گردشگری» ۲۴ بهمن ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن آمفی تئاتر سالن ۳۵ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور رحمت‌الله رحیمی، معاون اداره کل ترویج و تشکیل تعاونیهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امیرحسین جوزی برگزار شد.

در این نشست به محورهایی چون؛ تخصصی بودن جریان گردشگری، لزوم آموزش نیروهای انسانی فعال و مشغول به کار مراکز گردشگری در این حوزه اعم از مدیران تعاونی ها و غیرتعاونی ها، لزوم مشتری مداری فعالان این حوزه به دلیل حساسیت بالای کار گردشگری و … اشاره شد.

رحمت‌الله رحیمی، معاون اداره کل ترویج و تشکیل تعاونیهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدا بیان کرد: هدف اصلی این پنل، آشنایی و ایجاد بستری مناسب برای علاقه مندان و مخاطبانی است که احتمالاً نیازمند ایجاد شغل در حوزه گردشگری برای خود هستند. مخاطبان ما اگر مایل به ایجاد فعالیتی در حوزه اقتصادی باشند، میتوانند از طریق ایجاد و تشکیل تعاونی های گردشگری اقدام کنند و از این طریق برای خود شغل ایجاد کنند.

به گفته رحیمی، حساسیت کار گردشگری از لحاظ توجه به مشتری و مشتری مداری بسیار زیاد است چراکه گردشگران خارجی وقتی به کشور ما سفر میکنند انتظار برخوردی مناسب و خوب را دارند. تعاونی های گردشگری به نوعی نماد و ویترین فرهنگی کشور محسوب میشوند. برخورد خوب افراد شاغل در این تعاونی ها باعث ایجاد اثرات مثبت و خوب و برخورد نامناسب به ضرر کشور میشود.

همچنین در بخش دیگر این نشست اشاره شد که بر اساس آخرین آمار،  تقریباً 1700 تعاونی گردشگری فعال در سطح کشور در دست اجرا داریم. این تعاونی ها در حوزه های مختلف گردشگری از جمله اعزام افراد به عتبات عالیات، فعالیت های توریستی، برگزاری تور در داخل کشور و هتلداری و مراکز اقامتی فعالیت دارند.

معاون اداره کل ترویج و تشکیل تعاونیهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بیان کرد: افراد شاغل در این حوزه می توانند در کنار مسئولیت هایی که دارند توسعه و پیشرفت نیز داشته باشند و فعالیت های جانبی را که ممکن است برای توریست مناسب و خوشایند باشد برایش فراهم کنند به طور مثال یک تعاونی گردشگری میتواند کنار تعاونی خود مرکزی نیز برای فروش صنایع دستی نیز ایجاد کند تا اگر گردشگری چه داخلی و چه خارجی قصد خرید صنایع دستی آن منطقه را داشت به آسانی خرید خود را انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha