فعالیت‌های حوزه گردشگری کودک تا مسیر ایده‌آل فاصله دارد

دبیر میز ملی گردشگری و راهنمای تخصصی گردشگری کودک گفت: راهنمایان این حوزه بسیار محدود هستند و تأسیسات گردشگری کودک نیز عملکرد خوبی ندارد. هتل ها، هواپیماها و قطار دوستدار کودک نیز بسیار کم است ولی ما امید داریم در این کارگاه و بعد از آن اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری میراث آریا، کارگاه «آشنایی با گردشگری کودک و نوجوان» توسط فاطمه محمودی فرد، دبیر میز ملی گردشگری و راهنمای تخصصی گردشگری کودک در سالن ۳۵نمایشگاه بین المللی گردشگری برگزار شد.

در این نشست محورهایی چون؛ آگاه کردن علاقه مندان و فعالان این حوزه و راهنماییشان به مسیر درست، گردشگری کودک در داخل و خارج از ایران، شهرهای دوستدار کودک و تأسیسات مرتبط با کودک و … ارائه شد.

محمودی فرد در این کارگاه بیان کرد: قرار است در مورد یک شاخه نوپا از گردشگری به نام گردشگری کودک و نوجوان صحبت کنیم. متأسفانه از طریق مدارس و آموزش و پرورش نمیتوانیم این کار را در قالبی پیشرفته انجام دهیم؛ به همین دلیل آن را در قالب گروه های خارج از مدارس و برنامه های خانوادگی و کودک محور با کمک آژانس های گردشگری انجام میدهیم.البته این اطلاع رسانی به طور خلاصه انجام میشود چراکه زمان کارگاه فرصت صحبت مفصل در این باره را نمی دهد.

وی همچنین ادامه داد: متأسفانه در کشور ما در حوزه گردشگری کودک تا الان عملکرد خوبی انجام نشده است. ما فقط 5 دوره آموزشی راهنمای تخصصی گردشگری کودک را در یک آموزشگاه داریم. راهنمایان این حوزه بسیار محدود هستند و تأسیسات گردشگری کودک نیز عملکرد خوبی ندارد. هتل ها، هواپیماها و قطار دوستدار کودک نیز بسیار کم است ولی ما امید داریم در این کارگاه و بعد از آن اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

به گفته راهنمای تخصصی گردشگری کودک، در دیداری که من از نمایشگاه داشتم یکسری از استانها مانند خوزستان، همدان و فارس بسیار عالی و آگاهانه این مبحث را مورد بررسی و نمایش قرار می‌دهند که به خودی خود به آگاهی مردم کمک می کند. از نظر من اگر این روند ادامه پیدا کند و استانهای دیگر نیز در این حوزه آگاه و وارد شوند در آینده اتفاقات خوبی رقم میخورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha